2023-04-19, 10:10
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Menar du stora grupper som inte har tillgång till någon musik eller? Han har ju sålt rätt så hyffsat kan man säga!

Top 10 Best-Selling Artists of All Time (2023 Update)
This is the table for the top 10 best-selling artists in the World, containing the names, net worth, and nationality.

Position Artist Sales Nationality
1 The Beatles 600 Million UK
2 Elvis Presley 500 Million USA
3 Drake 434.4 Million Canada, USA
4 Michael Jackson 400 Million USA
5 Rihanna 334.4 Million Barbados, USA
6 Eminem 327.1 Million USA
7 Elton John 300 Million UK
8 Madonna 300 Million USA
9 Led Zeppelin 300 Million UK
10 Justin Bieber 283.3 Million Canada

Ja men fortfarande kan jag, och många många många andra som inte lyssnar på rap säga en enda låt han gjort.
Citera
2023-04-19, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Ja men fortfarande kan jag, och många många många andra som inte lyssnar på rap säga en enda låt han gjort.

https://youtu.be/aSLZFdqwh7E (Stan)

Gick på repeat på MTV missade du den hade du inte MTV och är således någon form av kulturfrämling. Du kan sluta låtsas. Antingen är du från rymden eller från kommunisthelvetet.

edit: tänk att han förutsåg hela internet med parasociala relationer och psykos.
Citera
2023-04-19, 14:02
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
https://youtu.be/aSLZFdqwh7E (Stan)

Gick på repeat på MTV missade du den hade du inte MTV och är således någon form av kulturfrämling. Du kan sluta låtsas. Antingen är du från rymden eller från kommunisthelvetet.

edit: tänk att han förutsåg hela internet med parasociala relationer och psykos.

Jag vet oerhört väl vem han är men kan inte namnge en enda låt och det är vi många som inte kan, fråga vem du vill över 50 år som inte lyssnar på rap så är chansen stor att vederbörande inte kan nämna någon av hans låtar.
Citera
2023-04-19, 14:17
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Jag vet oerhört väl vem han är men kan inte namnge en enda låt och det är vi många som inte kan, fråga vem du vill över 50 år som inte lyssnar på rap så är chansen stor att vederbörande inte kan nämna någon av hans låtar.

Vad du överdriver. Var man i 30 års åldern när Eminem var som störst bör man kunna nämna nån av hans låtar. Jag lyssnar inte på pop men kan ändå några av Britney Spears alster. Har du något emot Mr. Mathers?
Citera
2023-04-19, 14:18
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vad du överdriver. Var man i 30 års åldern när Eminem var som störst bör man kunna nämna nån av hans låtar. Jag lyssnar inte på pop men kan ändå några av Britney Spears alster. Har du något emot Mr. Mathers?

Nix, men jag har tydligen inte lärt mig vad hans låtar heter även om jag känner igen dem.
Citera
2023-04-19, 16:47
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Vad spelar det för roll när låtarna släpptes om han fortfarande är den mest streamade?
Det är för övrigt inte hans gamla låtar som streamas mest nu, utan dom nya.

Vad snackar du om? Alla hans topplåtar på spotify är från den eran jag talar om.
Citera
2023-04-19, 17:11
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:

Kan säga samma sak fast om Drake men förutom han så kan jag nog nämna en låt från varje på top 10
Citera
2023-04-20, 12:55
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Åh herregud.
Så är det
Citera
2023-04-21, 12:16
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Så är det

Haha, ja om Infinite var den enda skivan Eminem släppt hade det kanske varit så.
Citera
2023-04-21, 12:28
Medlem
Folketstempels avatar
Jag kollade på Wikipedia och jag kan inte hålla med om att han skulle vara hemlig.
Citera
2023-04-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Han blev stor över en natt med Slim Shady LP, även om det inte var hans första release totalt.
Han syntes dagligen på MTV i alla möjliga sammanhang.
Han hängde ut familjemedlemmar i hälften av låtarna, han svingade svärdet brett bland de andra kändisarna på den tiden.
Om detta var av frustration (äkta) eller bara ett smart drag (uppdiktat) för att bli/vara relevant vet bara han själv men det fungerade. Han blev störst.

Vet inte om Eminem avsiktligt avstår offentligheten med intervjuer, galamiddagar och framträdanden eller om det är media/paparazzi som tröttnat på honom?

När det begav sig ”visste” man det mesta om honom som artist och som privatperson.
Idag lyssnar man väl mest på de äldre albumen för nostalgins skull. Har ingen aning om vad han gör idag.
Finns andra artister som är intressantare nu, större konkurrens.
Om han varit relevant hade TMZ skvallrat om honom.
Självklart är det han som dragit sig tbx och inte vill synas och höras i media. Han behöver inte den biten i sitt liv längre. Han har numera hög integritet gemfört med när han hängde ut precis alla i sin familj och privatliv.
Antagligen har det med ålder att göra, men framförallt sen han blev nykter (över 10 år nu)
Så började han hålla sig i skymundan. Dessutom producerar han mer åt andra artister än åt sig själv.
Citera
2023-05-19, 19:09
Medlem
XtraXs avatar
Hoppas verkligen han nån gång bestämmer sig för att skriva en självbiografi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in