2008-01-07, 12:37
Medlem
Ingen bra dator period fr min del nu...

skte lite snabbt men fann ingent s startar en ny trd.

P min laptop s har musplattan och tangentbordet slutat fungera. Har inte gjort ntt speciellt med den, installationer eller s. Dock s vet jag att batteriet r pissdligt.

Men det skumma r att det funkar i safemode.

Har formaterat och installerat om Win XP. Utan framgng.
Skall tillggas att ven usb kontakterna funkar lite som dem vill...

Kan det ha med batteriet att gra ? kylningen ?
r lost... s less p strulen...

Tack p frhand iaf.
Citera
2008-01-07, 13:10
Medlem
ninjabases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enjoy a Joy
....musplattan och tangentbordet slutat fungera.

....funkar i safemode.

Om det fungerar i safe mode s verkar det inte vara ngot hrdvarufel utan har frmodligen med drivrutiner eller program att gra.

Ladda ner och installera alla drivrutiner till datorn frn tillverkarens hemsida. Inklusive BIOS-uppdateringar, "system updates", drivrutiner fr musplatta osv.

Du kan ocks testa en Linux Live-CD (frslagsvis Ubuntu) och kolla om USB-portar osv beter sig normalt dr.
Citera
2008-01-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabase
Om det fungerar i safe mode s verkar det inte vara ngot hrdvarufel utan har frmodligen med drivrutiner eller program att gra.

Ladda ner och installera alla drivrutiner till datorn frn tillverkarens hemsida. Inklusive BIOS-uppdateringar, "system updates", drivrutiner fr musplatta osv.

Du kan ocks testa en Linux Live-CD (frslagsvis Ubuntu) och kolla om USB-portar osv beter sig normalt dr.

Tack.

Hur exackt updaterar man BIOS ? r lite osker p det
Citera
2008-01-09, 17:12
Medlem
ninjabases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enjoy a Joy
Hur exackt updaterar man BIOS ? r lite osker p det

Det brukar st i instruktionerna som fljer med nr man laddar ner BIOS-uppdateringen, som (om det finns ngon) borde ligga p tillverkarens hemsida.

Om det r en HP s gr du till http://www.hp.com/support och s vljer du land och s skriver du in vilken datormodell du har och vljer vilket OS du har osv... sen tar du ner BIOS-uppdateringen till din dator.

Ls instruktionerna NOGA och gr EXAKT som dr str, annars kan du f problem med att verhuvudtaget starta datorn.
Citera
2008-01-09, 21:40
Medlem
Psychoos avatar
Lite dumt frga kanske men du har inte en knapp fr att stnga av den?
Fr d brukar den funka i safe mode iaf... Jag har fn F7...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in