2008-01-07, 07:29
Medlem
Squalos avatar
Nyss lade ledningen in mat, alkohol och tobaks-forumen som underforum till Mat, dryck och tobak, med tillägget av ett forum Livsnjutare och finsmakare.

Jag vill mena på att denna uppdelning inte är optimal.

Mat & Dryck har länge dragits med en plåga, vilket är folk som vill diskutera mat av mycket låg klass, snabbmatskedjornas mat, osv., vilket många har ansett varit störande för dom som vill diskutera "bättre" mat och det man faktiskt lagar. (Detta har flera gånger tagits upp här i Flashback.) Och jag kan tänka mig att samma förhållande råder även i Alkoholforumet.

Istället för att dela in forumet så här:

Alkohol
Mat
Tobak
Livsnjutare och finsmakare

så föreslår jag en indelning likt denna;

Mat
Dryck
Tobak
Den lägre skolan (vilket ni får hitta på ett bättre namn åt)

I den lägre skolan kan man diskutera snabbmat från McDonalds, skitbillig smuggelöl, Zaranof, billigaste ciggen från Estland, etc.

Livsnjutarforumet blir då i praktiken överflödigt, då man fullt ut kan diskutera detta i de tre respektive forumen utan att störas av smuggelvodka och trådar om McD dressing.

Då kan bra mat, matlagning, os.v., diskuteras i Mat-forumet. Bra drycker, konjak, whisky, etc., diskuteras i Dryck-forumet, och bra kubaner i Tobaks-forumet.

Dom trådar som skapas i de tre forumen, Mat, Dryck och Tobak, och håller allt för låg nivå, kan moderatorerna lätt förpassa till Den lägre skolan. Likaså dom trådar som diskuterar t.ex. alkoholen endast i rusningssyfte.

Jag fullständigt övertygad om att det skulle innebära ett större lyft för delforumen i frågan, än den uppdelning som gjordes igår.
Citera
2008-01-07, 09:18
Medlem
Lessermaggots avatar
håller med helt och hållet! bra förslag/initiativ!
Citera
2008-01-07, 09:40
Medlem
WaRs avatar
Verkar ju sådär lagom genomtänkt.

För det första, vart går gränsen? Hur ska det bli praktiskt möjligt att sätta upp gränser och ordna forumen efter dessa? Ska moderatorerna sitta och gå igenom tråd efter tråd för att se om det är tillräckligt "ofint" för att kunna slängas i slaskforumet? Och hur ska det bedömmas? Godtycklighet? För att inte tala om allt onödigt tjafs som det kommer att urarta i.

För det andra, vad är det egentliga syftet? Visst, du och andra vill diskutera mat på högre nivå, inget fel i det. Men varför ska NI få allting serverat på silverfat? Gör som alla andra medlemmar, kolla igenom forumen, läs trådar, skriv i dom som intresserar dig, och ge fan i resten. Vad är problemet? Mat är mat, att dela upp forumet ytterligare bara för att några medlemmar inte orkar kolla igenom trådarna är ju bara idiotiskt. Som jag skrev i den andra tråden, cannabisforumet är fullt med trådar och inlägg som jag anser vara ren skit, men jag får göra som alla andra; stå ut.
Citera
2008-01-07, 10:18
Medlem
TrialByErrors avatar
Serverar inte McDonalds mat?
Jag skulle nog påstå att McDonalds/Burger King/Carls Jr diskussioner hör hemma i mat absolut, om det blir störande är det ju bara att undvika dessa trådar.

Det som möjligtvis skulle vara intressant är att ha ett renodlat receptforum, det skulle således bli mer

Recept
Mat
Dryck & Rökverk
Citera
2008-01-07, 15:06
Medlem
jokers avatar
I alkoholforument handlar säkert 70% av trådarna om det du kallar "den lägre skolan" iallafall enligt mig. Känns som om alkoholforumet är ganska överflödigt om detta lyfts bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in