2008-01-04, 19:05
Medlem
Sathenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jihad77
Så därför skall de som redan är här negligeras?
Ställas krav på
Citera
2008-01-04, 19:06
Medlem
J.Ns avatar
Trevligt att se någon som agerar så medmänskligt och vackert.

Att det blev Lars kan ha att göra med att han bor som han gör och att familjen inte blir lätt upptäckta.

Med lite mer pengar och möjlighet att bo så ostört på landet hade jag lätt kunnat göra det samma.
Citera
2008-01-04, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sathena
Ställas krav på

Vilka krav kan man ställa på traumatiserade flyktingar som de inte redan krävs på?
Citera
2008-01-04, 19:28
Medlem
Mr_Carlssons avatar
Citat:
Vilka krav kan man ställa på traumatiserade flyktingar som de inte redan krävs på?
Lära sig svenska, ta seden dit de kommer, leva lagligt, skaffa egen försörjning i form av arbete.

Sen vet jag inte hur traumatiskt det kan vara att vara så kallad flykting när det var och varannan vecka gnälls i media om att den svenska staten ska hjälpa dem hem till Sverige igen när de fastnar i sina fd hemländer på semester. Är man på flykt och kan åka tillbaka på semester inom några år kan man även flytta hem igen.

OnT: Familjen Lars har huserat får gärna stanna för min del så länge Lars tar på sig alla kostnader familjen kommer uppbringa. Med kostnader menar jag sjukvård, svenskalektioner, mat och inte minst fortsatt husrum etc.

/Carlsson
Citera
2008-01-04, 19:29
Medlem
Katarsiss avatar
Jamenhallå! Dom är ju inte flyktingar.
Citera
2008-01-04, 19:30
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:

Man kan ju tex krava att de inte skall valdta, rana, misshandla, bega bidragsbedrageri etc. Och sa kan man ju krava att de atminstone forsoker att ta till sig av vissa sociala koder i landet som sa generost har latit dem komma hit och sett till att de far en dragligare tillvaro.

Annars haaller jag med dig om polis situationen i Sverige och manga andra lander. Men det kan ju ocksa vara sa att svenskar vill inte, och det har inte behovts tidigare, bli bevakade av tungt bevapnad sakerehetspersonal. Men med mellanoestern invandring sa ar nog det ett maste.
Citera
2008-01-04, 19:36
Medlem
Bengt Brahes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag förstår inte var kostnaden för familjen ligger, de har tagit sig till Sverige för egna pengar. De har bott hos honom och han har betalat allt de behöver och de har hjälpt till så gott det går på gården.

Säger du det? Gott så. Låt honom då fortsätta med det istf att efter ett år dynga över skiten på det allmänna.
Citera
2008-01-04, 19:37
Medlem
Sathenas avatar
Citat:
Att de slutar ljuga och tar konsekvenserna.
Citera
2008-01-04, 19:38
Medlem
Jinxys avatar
Krav ? Ställs det över huvudtaget några krav ?. De som de ställs krav på i sverige är de som har blivit av med sina jobb och går på a-kassa. En försäkring som de betalt utöver en skyhög skatt.
Citera
2008-01-04, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sathena
Att de slutar ljuga och tar konsekvenserna.

Sverige är känt för att vara ett humant land som mer än gärna tar emot flyktingar. Du ser väl att det näppeligen är oförklarligt att flyktingar söker sig hit?
Citera
2008-01-04, 19:44
Medlem
Sathenas avatar
Citat:
Sverige är känt för att vara ett humant land som mer än gärna tar emot flyktingar. Du ser väl att det näppeligen är oförklarligt att flyktingar söker sig hit?
Sverige är känt för att vara ett blåögt land som går på vad som helst och generöst delar med sig till dem som i lönndom föraktar dem.
Citera
2008-01-04, 19:50
Medlem
Sathenas avatar
Citat:
Visst, så kan man också uttrycka det om man är en cynisk stackare...
Det behöver man inte vara, det är att se realistiskt på hur det egentligen förhåller sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in