2010-11-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamprincess
http://www.ladda-upp.com/bilder/42011/dddddddddddd

gör om mig helt om det går

http://i245.photobucket.com/albums/gg72/cisfor/fjumy.jpg

blev en striptease.
Citera
2010-11-15, 00:11
Medlem
Photoshop bild -Hjälp mig snälla!

Hejsan, Jag skulle uppskatta ifall någon photoshop-skillad person kunde hjälpa mig med att göra en cool bild till min kompis. Han ska vara med i ett reportage här i den lokala tidningen och redaktören ville ha ett tufft kollage på just min kompis.

Det vore enormt uppskattat ifall någon kunde göra mig denna tjänst. Har dock några riktlinjer som jag laddar upp på fuskbugg och lägger länken nedan:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/_rasim-psbild.txt
Vet att det kan kännas som många "krav" men den ska trots allt publiceras i tidningen!

Tack på förhand kära flashbackare! One love!
Citera
2010-11-15, 00:46
Medlem
Behöver hjälp med Photoshop

Hej, jag behöver hjälp av någon som är duktig på photoshop.

Det jag vill ha hjälp med är att ändra en kopierad bild, till en bild man kan ändra informationen i, men det är viktigt att typsnittet är EXAKT den samma!

Så om vi säger att det står t.ex så här i den kopierade bilden:

Äpple

Päron

140090

Då vill jag kunna ändra i den bilden så att det står:

Hus

Bil

140091

Allt måste vara på rätt plats, rätt storlek på texten, rätt färg, rätt textstil. Grejen är ju att några av textstilarna inte ens finns med i hela words lista, annars skulle det ju vart enkelt. Men nu har jag ingen aning om hur man gör. Så jag söker någon som kan antingen lära mig hur man gör det här, elr att jag skickar bilden och ni gör det åt mig. Jag är beredd att betala för att få hjälp med det här!
Citera
2010-11-15, 00:47
Medlem
Danro80s avatar
Skicka över bilden till mig så ska jag försöka fixa det. Kan även förklara hur jag gjort.
Jag vill dock inte ha betalt =)
Citera
2010-11-15, 00:52
Medlem
Några fler som tror sig kunna det här?
Citera
2010-11-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
jag kan också hjälpa till
Citera
2010-11-15, 01:43
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n

Släng upp en länk med bilen.
Citera
2010-11-15, 09:40
Medlem
Pranchas avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2010-11-15, 13:17
Medlem
skriver igen
inte så kunnig om redigera om bilder osv men undrar om det finns något program där man kan zooma ifrån sig lite så att det inte blir sådan närbild som det oftast blir när man är med på vissa kort. vill att man ska vara på lite längre avstånd än den inzoomade närbilden man är på om man tagit ett kort.
går det?
Citera
2010-11-15, 23:55
Medlem
zaqis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonhh
skriver igen
inte så kunnig om redigera om bilder osv men undrar om det finns något program där man kan zooma ifrån sig lite så att det inte blir sådan närbild som det oftast blir när man är med på vissa kort. vill att man ska vara på lite längre avstånd än den inzoomade närbilden man är på om man tagit ett kort.
går det?

hah!

Skön formulering tror du får formulera om lite om folk ska förstå hur du menar
Citera
2010-11-16, 00:00
Medlem
OneUps avatar
Citat:
skriver igen
går det?
Det enda sättet är isf att krympa dig. Du tror väl inte att ett program kan hitta på vad som fanns utanför det som kameran ser?
Senast redigerad av OneUp 2010-11-16 kl. 00:22.
Citera
2010-11-16, 00:21
Medlem
Citat:
skriver igen
går det?

Det går säkert, ifall du sätter ihop flera sammanlänkade bilder till ett stort collage, men det tror jag inte du menar va? Eller att man förminskar dig i bilden och fyller, som OneUp sade, bakgrunden med det som personen i fråga täcker upp...men det går inte.

Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Det enda sättet är isf att krympa dig. Du tror väl inte att ett program kan hitta på vad som fanns utanför kameran?

CSI har de verktygen, kommer ut på marknaden först om några tusen år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in