Det spelar ingen roll vilken av bilderna det blir. La upp ett par så att ni kan välja den som är mest användbar. Det spelar ingen roll om håret blir lång eller kort bara det ser någolunda verkligt ut.
Om det är något ni under eller har några frågor så är skriv gärna.
All hjälp uppskattas och jag hoppas på all hjälp jag kan få!
Det spelar ingen roll vilken av bilderna det blir. La upp ett par så att ni kan välja den som är mest användbar. Det spelar ingen roll om håret blir lång eller kort bara det ser någolunda verkligt ut.
Mitt försök! Obs jag är rätt ny på photoshop! =) gjorde så bra jag kunde iaf!
Jag har den här bilden som bakgrund http://data.fuskbugg.se/skalman01/-forest-landscape-1680-1050-38.jpg riktigt rar tycker jag men jag stör mig på att träden är för mörka högst upp.
Plus enen bakom trädet i mitten stör jag mig mest på. Sen finns det ju massa små fix som man ser. Tyvärr har jag inte kunskapen till och fixa till det själv hoppas nån här kan.
Senast redigerad av Nord_84 2010-07-23 kl. 03:31.
1. Det är en relativt oskarp bild, det gillas inte av Ghosts-N-Stuff.
2. Visst, det går att göra en del av de mörka områdena på träden ljusare, men det är jobbigt att få till snyggt och det hade blivit ett mycket bättre resultat om vi hade en råbild att utgå ifrån, men det är väl lite mycket att begära kanske. Men ur de områdena som är helsvarta går det inte att trolla fram någon magisk bildinformation inte.
EDIT: Ni som har orken att fixa bilden kan ordna den kromatiska aberrationen som syns tydligt vid ett träd som ligger i vänsterkanten av bilden.