Citat:
Ursprungligen postat av ZyreX_86
Oj, är mycket imponerad över den där redigeringen!
Citat:
Ursprungligen postat av Sticky Fingaz
tänkte precis ge mig på den bilden men gav upp efter jag såg ditt resultat, bra jobbat!
Citat:
Ursprungligen postat av giggity
Snyggt, men tycker att hon borde få en annan färg på ögonen!
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Imponerande! Berätta gärna hur du har gjort

Taxar för komplimangerna!
Gjorde inte om ögonfärgen för jag ville inte ändra på allt för mkt. Inte sminka henne nått nämnvärt heller.
Proceduren är iaf ganska simpel och funkar på sågott som alla porträttbilder på tjejer. Jag jobbar på det sättet att jag använder ett nytt lager för varje steg för att jag tycker det känns roligt att kunna gå till baka och kolla på varje steg, samt för att jag får lite bättre kontroll på vad jag gör om jag gör det i ett lager per steg. Så ha det i åtanke i förklaringen nedan.
- Använd healing brush för att få bort alla större "blämmor" dock inte färg korrigeringen utan bara föratt få bort textur skavanker. Jag använder aldrig clone-tool heller då jag tycker den är ganska värdelös iom att healingbrush finns.
- Sen använder jag en mjuk ganska stor dodge-tool på allt för mörka ställen satt på shadows eller midtones för att ta bort en del av de grovt missfärgade hud partierna. Detta steget är inte super viktigt och det är lätt hänt att det blir för mkt och förstör bilden istället.
- Efter det så på denna bild har jag användt neat image för att mjuka ut huden. Det funkar inte så bra på bilder som är riktigt högupplösta. Där får man använda surface-blur istället vilket är ett bra alternativ om man inte vill köpa neat image.
- Därefter så vill man ha tillbaka krispigheten i bilden så då kopierar man bilden man hade innan mjukningen och lägger överst. Sätter layerstyle på linear light och drar ett high pass filter på bilden (inställningen 0,5 brukar funka på dom flesta bilderna).
- Efter det så tror jag att jag gav mig på ett snabb försök av färgkorrigering med ett selective color adjustment layer men jobbade inte så mkt på det.
Det va första bilden och det tog inte mer än en kvart att göra. När man gjort det 3ggr så kommer det på löpande band sen därefter och går väldigt snabbt om man inte blir störd av folk (p)ms-n hela tiden.
Andra bilden, eller fortsättningen av första bilden tog en kvart också även fast det är mkt färre steg. Det är för att jag är kass på färgkorrigering. Hur som helst så det jag gjorde va följande.
- Använda burn toolen på 8% eller liknande på ögonbrynen, (vilket jag gick lite overboard med) runt ögonen för att få mera öppna ögon och lätt runt läppkanterna för att framhäva dom. Som vanligt så är det bättre att göra för lite än för mkt.
- Ett vanligt stalltips är att använda dodge tool på irisen för att ljusa upp ögonen vilket jag klämde in här lite kvickt.
- Sen så kom det till färgkorrigeringen där jag använda selective color i ett adjustment layer och fick bort lite av det lila med replace color.
Skulle vara kul å veta historian kring bilden. Jag tror inte hon är pundare eller prostituerad utan att hon har nån hudsjukdom av nått slag. Men det kanske bara är för att jag vill tro det.
/mvh räven
EDIT: HA! Hon är sminkad för en anti-crystalmeth kampanj. Vad glad jag blir

Visste väl att hon inte va knarkare eller prostituerad. Nu är jag glad