Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-03, 00:58
Medlem
RiztaHs avatar
Hej jag skulle behöva hjälp med mitt ljudkort.
när jag kollar så har jag inga uppspelningsengeter men inspelningsenheter har jag, drivrutiner är på plats och inga synliga maskinvarukonflikter, vad ska jag göra? jag har testat 4 olika ljudkort med samma resultat och windows är nyinstallerat.

/i sstort behov av hjälp
Citera
2008-01-03, 03:52
Medlem
Unbalanceds avatar
Vad är det för ljudkort då? Har du integrerat ljudkort på moderkortet?
Citera
2008-01-07, 02:58
Medlem
RiztaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Vad är det för ljudkort då? Har du integrerat ljudkort på moderkortet?

nä jag har provat några vortex kort, ett soundblaster pci128 och ett soundblaster live och alla korten fungerar bra på min andra dator.
har för mej att det tidigare fanns en maskinvarukonflikt med grafikkortet, nvidia fx5500, då fungerade ljudet men grafikdrivrutinerna gick inte att installera.
så jag formaterade datorn och nu är det detta fel har provar sätta korten i olika pci portar också men utan resultat.
Citera
2008-01-07, 03:38
Medlem
Megaforces avatar
Om du i BIOS-setupen har möjlighet att välja inställning för Plug&Play operativsystem så pröva att ändra denna inställning från Yes till No (och eventuellt tillbaks till Yes sen om ljudet kommer igång).

Andra biosar har också möjlighet att radera alla specifika PCI-inställningar vilket kan behöva göras när man har detta problem.
Citera
2008-01-07, 15:19
Medlem
X_surfers avatar
Du har inget integrerat ljudkort som ligger och konfilktar tro?
Citera
2008-01-08, 18:51
Medlem
RiztaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om du i BIOS-setupen har möjlighet att välja inställning för Plug&Play operativsystem så pröva att ändra denna inställning från Yes till No (och eventuellt tillbaks till Yes sen om ljudet kommer igång).

Andra biosar har också möjlighet att radera alla specifika PCI-inställningar vilket kan behöva göras när man har detta problem.

ska nog testa ladda bios deafults och se vad som händer då
Citera
2008-01-08, 18:52
Medlem
RiztaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Du har inget integrerat ljudkort som ligger och konfilktar tro?

nepp inget integrerat.
Citera
2008-01-09, 05:42
Medlem
Känner datorn av nåt av ljudkorten alls? Nåt tecken på kontakt?

Testa att uppdatera ditt moderkort, och in i enhethanteraren och avinstallera Ljudkortet, sen starta om datorn.. Se om de funkar sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in