Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-02, 18:06
Medlem
Hej.

Jag använder mig utav Outlook som e-post hanterare. Just nu har jag flera tusen mail i min inbox från olika personer (inte spam!). Eftersom jag själv skall svara på dessa meddelanden när tid ges vill jag nu skicka ett "mass" meddelande till samtliga personer och berätta hur min situation är just nu och att jag kommer svara på alla mail tids nog.

Jag vill alltså kunna markera alla mail och använda mig av funktionen "svara alla". T.ex. markera hela inboxen och svara med ett enda mail till samtliga personer.

Jag hoppas att jag har varit tydlig med vad jag behöver hjälp med och ber nu hjärligt om er hjälp här på flashback. Är det någon som har ett förslag som jag kan testa??

Jätte tacksam för svar!
Citera
2008-01-02, 18:08
Medlem
gustaveklunds avatar
ojdå! jag kan inte komma på någon smidigare lösning än att lägga till alla i adressboken och sedan skriva ett meddelande och välja att skicka till alla i adressboken.. fast det blir nog ganska jobbigt det med
Citera
2008-01-02, 18:19
Medlem
Hehe

Hej Gustav.

Jag har själv kommit på det svaret du gav mig. Problemet är att jag har ytterliggare tre eller fyra e-post konton med meddelande som jag skall svara på. Jag måste hitta en mer effektiv metod annars kan jag säga upp mig från mitt jobb och jobba heltid med dessa. Tackar ändå för det svaret du gav mig.

Någon annan som har någon mer idé?
Citera
2008-01-03, 12:34
Medlem
Ingen.....???
Citera
2008-01-07, 00:04
Medlem
För att svara på mitt eget ämne.

Kanske har någon annan här på flashback nytta av den information jag fann ut. Hur man svara på alla mail inboxen samtidigt:

http://office.microsoft.com/sv-se/outlook/HP012328301053.aspx?pid=CH100777051053#4
Citera
2008-05-14, 16:17
Medlem
Ber om ursäkt för bumpningen men jag ville inte starta en ny tråd.

Jag har också problem med Microsoft Outlook.

Jag har två datorer med Outlook men jag har bara ett konto som ska läsas . Efter att en dator tankat ner mailen så kan inte den andra datorn tanka ner mailen till Outlook, hur ska jag fixa det?
Citera
2008-05-14, 16:27
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Ber om ursäkt för bumpningen men jag ville inte starta en ny tråd.

Jag har också problem med Microsoft Outlook.

Jag har två datorer med Outlook men jag har bara ett konto som ska läsas . Efter att en dator tankat ner mailen så kan inte den andra datorn tanka ner mailen till Outlook, hur ska jag fixa det?
Välj "Spara meddelanden på server" i inställningarna.
Citera
2008-05-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Välj "Spara meddelanden på server" i inställningarna.
Ah okej, måste jag göra detta på båda datorerna?
Kommer den då att ladda ner alla emails sen senaste gången om jag har förstått det rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in