Li kommer från danskan. Snackades lite om Kal när jag gick i högstadiet i slutet av 70-talet i Landskrona.
I dokumentären var medlem nr. 200 i Kals fanklubb från "Landskronafraktionen", så han tycks ha varit populär även där fastän han kom från Lund.
Bra dokumentär, visste inte mycket om honom innan, bara hört vissa låtar som blåa skor och Jonny va gör du? Visste inte att han var så stor även utanför Skåne.
Li kommer från danskan. Snackades lite om Kal när jag gick i högstadiet i slutet av 70-talet i Landskrona.
I dokumentären var medlem nr. 200 i Kals fanklubb från "Landskronafraktionen", så han tycks ha varit populär även där fastän han kom från Lund.
Bra dokumentär, visste inte mycket om honom innan, bara hört vissa låtar som blåa skor och Jonny va gör du? Visste inte att han var så stor även utanför Skåne.
Såg filmen om Kal P Dal. Riktigt intressant faktiskt. Har inte lyssnat så värst mycket på hans musik, utan hört någon enstaka låt. Men Kal P Dal gjorde riktigt bra rocklåtar.
Men känner att....jag skulle vilja ha en längre dokumentär, kanske en tredelars för tv eller nått. Känns som om det är så mycket som inte berättas.
En sak. Jovisst, han översatte många låtar och texter. Men hur mycket var helt eget material var det? Det framgår inte riktigt av dokumentären och det känns ju helt tokigt att ha missat.