2026-09-03, 16:19
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

li betyder tycka om.
Ja kan li daj=Jag tycker om dig
Di där va löjt av daj
Citera
2026-09-03, 16:19
Medlem
Karppas avatar
Li kommer från danskan. Snackades lite om Kal när jag gick i högstadiet i slutet av 70-talet i Landskrona.
I dokumentären var medlem nr. 200 i Kals fanklubb från "Landskronafraktionen", så han tycks ha varit populär även där fastän han kom från Lund.

Bra dokumentär, visste inte mycket om honom innan, bara hört vissa låtar som blåa skor och Jonny va gör du? Visste inte att han var så stor även utanför Skåne.
Citera
2026-09-03, 16:28
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Li kommer från danskan. Snackades lite om Kal när jag gick i högstadiet i slutet av 70-talet i Landskrona.
I dokumentären var medlem nr. 200 i Kals fanklubb från "Landskronafraktionen", så han tycks ha varit populär även där fastän han kom från Lund.

Bra dokumentär, visste inte mycket om honom innan, bara hört vissa låtar som blåa skor och Jonny va gör du? Visste inte att han var så stor även utanför Skåne.
Han var från Arlöv
Citera
2026-09-03, 16:33
Medlem
Karppas avatar
My bad.

Citat:
Ursprungligen postat av Envig
Hjärnblödning av okända faktorer. Några av bandmedlemmarna fann honom liggandes död i sin lägenhet en dag. Tragiskt!

Näe, i dokumentären sa de att han låg på sjukhus med mycket morfin i sig och hade flera hjärnblödningar innan han dog.
Citera
2026-09-04, 03:54
Medlem
Underbar film om honom med mycket gamla bilder, film samt musik. Saknad för alltid! Men man blir glad och lessen på en gång
Citera
2026-09-04, 20:12
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Såg filmen om Kal P Dal. Riktigt intressant faktiskt. Har inte lyssnat så värst mycket på hans musik, utan hört någon enstaka låt. Men Kal P Dal gjorde riktigt bra rocklåtar.
Citera
2026-09-14, 21:17
Medlem
Doktordonkas avatar
Såg filmen:
https://www.svtplay.se/video/8WvrWxw/filmen-om-kal-p-dal? och gillade den.

Men känner att....jag skulle vilja ha en längre dokumentär, kanske en tredelars för tv eller nått. Känns som om det är så mycket som inte berättas.

En sak. Jovisst, han översatte många låtar och texter. Men hur mycket var helt eget material var det? Det framgår inte riktigt av dokumentären och det känns ju helt tokigt att ha missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in