Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-01, 23:11
Bannlyst
Tänkte att det kanske skulle kunna vara kul att lära sig att göra lite musik!

Blev medlem på en sajt som heter Audionews.

Då jag inte kan något som helst om detta så kan jag ju fråga om lite saker.

på Audionews så finns det olika kategorier inom AUDIOAPPS.

Dessa är DAW APPS, DJ APPS och Mastering & Audio Editing. Vad är det för skillnad på DAW APPS och DJ APPS?

Sen finns det ju en himlans massa program i DAW APPS kategorin.

Exempel på dessa är:

Reason
Fruityloops
Pro Tools (finns flera versioner av denna LE; M-Powered och Music Production exempelvis)
Sonar
Logic (verkar vara för MAC)
ACID

och några andra. Rekommendera ett bra tack
Citera
2008-01-02, 14:34
Bannlyst
tycker jag förtjänar iallafall ett svar
Citera
2008-01-02, 14:44
Medlem
Tjena!

Fruityloops med orginalljudbanken kan lätt låta plastigt och oproffsigt. Reason är dock ett jävligt bra program för att skapa feta trummor. Ifall du inte har några instrument utan bara ska skapa via datorn så är jag inte riktigt säker. Ska du sampla kan du ju använda Cubase och liknande men ska du skapa upp helt från början anser jag nog att något annat program är bättre.

Ska du pitcha upp/ner, dra någon scratch eller andra feta effekter finns det ett enkelt men bra program som heter Virtual DJ.
Citera
2008-01-02, 15:27
Bannlyst
Kanske ska lägga till det att jag inte tänker skapa några egna ljud eller samplingar utan bara ska ladda hem och så.

Dock verkar inget program fungera på Vista...

Citat:
Ursprungligen postat av jewsef
Tjena!

Fruityloops med orginalljudbanken kan lätt låta plastigt och oproffsigt. Reason är dock ett jävligt bra program för att skapa feta trummor. Ifall du inte har några instrument utan bara ska skapa via datorn så är jag inte riktigt säker. Ska du sampla kan du ju använda Cubase och liknande men ska du skapa upp helt från början anser jag nog att något annat program är bättre.

Ska du pitcha upp/ner, dra någon scratch eller andra feta effekter finns det ett enkelt men bra program som heter Virtual DJ.

Finns det inget bra program som fungerar till Vista x64?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in