2007-12-31, 13:47
Medlem
SLOBs avatar
Hej!

Jag har inte använt vi särskilt mycket, men nu måste jag det för att kunna editera en textfil på min Freecom FSG-3. Det jag ska åstakomma är barnsligt enkelt och beskrivs här:

http://www.openfsg.com/index.php/USB...hrough_the_WAN

Problemet är att jag inte kan komma ur editeringsläge, ej heller vare sig spara eller stänga av vi överhuvudtaget. Jag ansluter till FSGn via Putty och vet fan inte vad problemet är.

Kan nån med lite erfarenhet av vi hjälpa mig?

/S
Citera
2007-12-31, 14:19
Medlem
Du kan prova ctrl-Z för att komma till terminalen, annars stäng ner SSH (putty) om du har fastnat i vinkelvolten. Logga in på nytt och kör
Kod:
echo 'Bla
bla
bla' >/etc/init.d/wanprint
Notera "enkelfnuttarna". "Bla bla bla" ska du kunna klistra in. Krånglar det med att du klistrar in flera rader, så är det bara att ta en i taget med
Kod:
echo 'rad' >>/etc/init.d/wanprint

Om du verkligen vill använda vi, så får du klura ut vad ssh gör med din escape-tangent. Troligen är det inte värt besväret.
Citera
2008-01-01, 09:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Du kan prova ctrl-Z för att komma till terminalen, annars stäng ner SSH (putty) om du har fastnat i vinkelvolten. Logga in på nytt och kör
Kod:
echo 'Bla
bla
bla' >/etc/init.d/wanprint
Notera "enkelfnuttarna". "Bla bla bla" ska du kunna klistra in. Krånglar det med att du klistrar in flera rader, så är det bara att ta en i taget med
Kod:
echo 'rad' >>/etc/init.d/wanprint

Om du verkligen vill använda vi, så får du klura ut vad ssh gör med din escape-tangent. Troligen är det inte värt besväret.

Ja jäklar, det gjorde såklart susen. Tack för hjälpen! Nu gäller det bara att lista ut varför min keyboard layout tycks paj, så jag kan editera configfiler också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in