Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
går det fixa så man kan ha två d2 igång samtidigt?
vart kan man få tag på nocdcrack som funkar?
är det stor risk att bli bannad om man använder maphack?
vart hittar jag fungerande maphack?
vart kan man få tag på nocdcrack som funkar?
är det stor risk att bli bannad om man använder maphack?
vart hittar jag fungerande maphack?
Antar att du vill köra battle.net.
Jepp, det går om du har fler cdkeys. Testa d2loader. Du får ladda cdkeysen från externa .mpq-filer med en commandlineswitch till d2loader.exe.
cdkey-mpq:s bygger du med nån keychanger till D2. Minns inte vad den hette, men det finns säkert där du hittar d2loader.
Annars kan du göra två installationer från olika konton på datorn, och byta konto med fast user switching. Det kanske är enklare. Skälet till att du behöver två olika konton är att d2-executablen inte tillåter att du kör två instanser samtidigt av den på samma login.
D2loader funkar som cdcrack. Glöm dock inte att det säkerligen är spårbart. Även om jag inte känner nån som blitt bannad för att de kör d2loader så finns risken där.
Själv kör jag med originalexecutablen, och har dumpat en 1:1-kopia av d2x-cd:n som jag monterar med daemontools för att slippa använda cd:n.
Warden lär klippa av blizzard kända maphacks i alla fall. Det patchar inte själva diablo2-executablen i minnet, så på den fronten är det lugnt, det krävs att Blizzard aktivt lägger in en check för just det maphack du kör. Så troligen är det väl lugnt ett tag med nya maphacks, men det är bara en tidsfråga innan du blir klippt.
Skit i maphackprylen, det är inte värt det. Brukade köra det förr för att dölja öron och annan dynga som ligger på marken i pvpgames, men annars är det knappt värt att hålla på med.