2008-02-09, 16:01
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
går det fixa så man kan ha två d2 igång samtidigt?

vart kan man få tag på nocdcrack som funkar?

är det stor risk att bli bannad om man använder maphack?

vart hittar jag fungerande maphack?

Antar att du vill köra battle.net.

Jepp, det går om du har fler cdkeys. Testa d2loader. Du får ladda cdkeysen från externa .mpq-filer med en commandlineswitch till d2loader.exe.
cdkey-mpq:s bygger du med nån keychanger till D2. Minns inte vad den hette, men det finns säkert där du hittar d2loader.

Annars kan du göra två installationer från olika konton på datorn, och byta konto med fast user switching. Det kanske är enklare. Skälet till att du behöver två olika konton är att d2-executablen inte tillåter att du kör två instanser samtidigt av den på samma login.

D2loader funkar som cdcrack. Glöm dock inte att det säkerligen är spårbart. Även om jag inte känner nån som blitt bannad för att de kör d2loader så finns risken där.
Själv kör jag med originalexecutablen, och har dumpat en 1:1-kopia av d2x-cd:n som jag monterar med daemontools för att slippa använda cd:n.

Warden lär klippa av blizzard kända maphacks i alla fall. Det patchar inte själva diablo2-executablen i minnet, så på den fronten är det lugnt, det krävs att Blizzard aktivt lägger in en check för just det maphack du kör. Så troligen är det väl lugnt ett tag med nya maphacks, men det är bara en tidsfråga innan du blir klippt.

Skit i maphackprylen, det är inte värt det. Brukade köra det förr för att dölja öron och annan dynga som ligger på marken i pvpgames, men annars är det knappt värt att hålla på med.
2008-02-09, 17:55
Bannlyst
d2-cdkey.rar heter filen jag har som tillsammans med d2loader funkar finfint och har gjort det i typ 5-6 år. (På alla datorer som jag haft/använt.)

haha, hade en enchantress sorc för ett tag sen.

Det var som nån skrev riktigt bra, speciellt när nån överdryg 12 åring skulle pka mig,
Senast redigerad av Zkin 2008-02-09 kl. 17:58.
2008-02-10, 16:37
Medlem
Känner en äldre man, relativt okunnig vad gäller datorer, som vill klara Diablo 2 med expansion på hell till varje pris. Single-player dessutom.

Jag har försökt hjälpa honom med tips, men han lyssnar inte. Nu har han hållit på i två år utan att komma längre än act 1 hell. Han ringer till mig och säger: "dom dödar mig, dom dödar mig".

Jag tänkte därför installera något fuskprogram, som gör att man kan välja olika kraftfulla items och liknande. Han skulle inte märka något eftersom han inte har koll på datorer. Sedan skulle jag kunna skaffa massa bra grejor åt honom och säga: "jag spelade lite med din karaktär och titta vad jag hittade".

Finns det något sådant program som funkar till expansionen med senaste patchen, och som inte är någon suspekt trojan eller liknande?
2008-02-10, 16:53
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Känner en äldre man, relativt okunnig vad gäller datorer, som vill klara Diablo 2 med expansion på hell till varje pris. Single-player dessutom.

Jag har försökt hjälpa honom med tips, men han lyssnar inte. Nu har han hållit på i två år utan att komma längre än act 1 hell. Han ringer till mig och säger: "dom dödar mig, dom dödar mig".

Jag tänkte därför installera något fuskprogram, som gör att man kan välja olika kraftfulla items och liknande. Han skulle inte märka något eftersom han inte har koll på datorer. Sedan skulle jag kunna skaffa massa bra grejor åt honom och säga: "jag spelade lite med din karaktär och titta vad jag hittade".

Finns det något sådant program som funkar till expansionen med senaste patchen, och som inte är någon suspekt trojan eller liknande?

Testa med Jamella's Editor. Den borde klara jobbet.
2008-02-10, 17:21
Medlem
Darwins avatar
Citat:

...eller så kan du försöka övertala honom att hamstra bra prylar genom Mephisto eller Baahl runs på Nightmare... eller börja om och bygga en bättre gubbe/gumma (se diabloii.net för gångbara gubbar och gummor).

Hoppet i svårighetsgrad mellan nightmare och hell är fruktansvärt stort; så det är i princip nödvändigt att levla upp gubben till typ 75 och samla braiga prylar för att ha en suck.
2008-02-10, 18:13
Medlem
Darwin: Nää, vill ha tips på fuskprogram. Jag vill hjälpa honom bli klar med spelet så snabbt som möjligt, eftersom han spelar det nästan tvångslikt, då han vägrar acceptera att han inte klarar hell.

Jamella's fungerar förövrigt inte med expansionen och senaste patches.
2008-02-10, 19:11
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Darwin: Nää, vill ha tips på fuskprogram. Jag vill hjälpa honom bli klar med spelet så snabbt som möjligt, eftersom han spelar det nästan tvångslikt, då han vägrar acceptera att han inte klarar hell.

Jamella's fungerar förövrigt inte med expansionen och senaste patches.

Det finns ju ett välciterat program som heter "Hero editor", har dock aldrig prövat det, men vad jag har hört ska det vara riktigt användbart.

http://www.youtube.com/watch?v=Z3ADNNqsIzQ
2008-02-10, 20:06
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Det finns ju ett välciterat program som heter "Hero editor", har dock aldrig prövat det, men vad jag har hört ska det vara riktigt användbart.

http://www.youtube.com/watch?v=Z3ADNNqsIzQ

Det där såg ut som Zonfire. Kanske man borde nämnt också :>
2008-02-10, 22:23
Medlem
Hero Editorn funkar utmärkt. Men vad är Zonfire som du pratar om Falukropp? Någon trojan eller liknande?
2008-02-10, 23:23
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Hero Editorn funkar utmärkt. Men vad är Zonfire som du pratar om Falukropp? Någon trojan eller liknande?

Zonfire är en character editor, såg ut som det var den som figurerade i filmen Darwin postade.
2008-02-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Zonfire är en character editor, såg ut som det var den som figurerade i filmen Darwin postade.

Den i filmen var denna: http://www.maxfreak.com/diablo2/dl/Hero_Editor_Full_V96.zip

Fungerar väldigt bra, om någon undrar.
Lyckades lura i min bekanta D2-beroende att jag bara råkat hitta en yxa åt honom som ger:

100% experience mer per kill
20% life och mana leech
60% faster run/walk
All resistances 50
Fire damage 500

2008-02-11, 11:49
Medlem
slippys avatar
Mja..det blev inte mer än pul för tombreavern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in