2008-04-17, 21:24
Medlem
Darwins avatar
Min favoritklass är nog Zeal/Fanatic Paladin (ja, jag vet att det är en kakskärar-build, men det är ju bara så tufft att stå mitt i monstehoppen och veva loss i supersonisk hastighet).

Frenzy-barbaren är ju också skoj, även om det kan vara lite knepigt att kontrollera honom när han får upp farten; blir lätt att man springer rakt igenom monsterklungorna och rakt in bland hemska Champion-monster...
2008-04-17, 22:14
Medlem
Hkarns avatar
Zeal är inte lika illa som en hammardin. Exile på en zeal och du är odödlig.
2008-04-17, 23:01
Moderator
Falukropps avatar
Apropå zealots, funkar det att köra aura från runeword samtidigt som man kör en aura man skillat? Kör inte LoD så kan inte testa själv.
En intressant möjlighet om det funkar kunde ju vara att skilla i Holy Shock + synergi, det addar ju en del lightning damage. Kör sedan runewordet som ger fana on equip som vapen.

Med det receptet borde man kunna få rätt jävla brutal damage output som zealot.
2008-04-17, 23:22
Medlem
Hkarns avatar
En zealer med lightning auran kan döda i hell, ja.
För de som vill ha en cookie cutter.
http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=14055158&f=87
2008-04-18, 00:09
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
En zealer med lightning auran kan döda i hell, ja.
För de som vill ha en cookie cutter.
http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=14055158&f=87

Aha, så det fanns redan färdiga guides på den grejen :>

Satt och lattjade lite med HS i combo med charge tidigare, det var så jag fick tanken, men efter att ha faktoriserat in resists så visade det sig att conc ger i princip lika mycket där. Eftersom det inte finns %DR i d2c, och man är rätt begränsad i hur mycket +skills man kan få så är fysisk skada mer värd.
Senast redigerad av Falukropp 2008-04-18 kl. 00:11.
2008-04-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Apropå zealots, funkar det att köra aura från runeword samtidigt som man kör en aura man skillat? Kör inte LoD så kan inte testa själv.
En intressant möjlighet om det funkar kunde ju vara att skilla i Holy Shock + synergi, det addar ju en del lightning damage. Kör sedan runewordet som ger fana on equip som vapen.

Med det receptet borde man kunna få rätt jävla brutal damage output som zealot.

Runewordet som ger fanatiscm on equip är Faith, det fungerar enbart i pilbågar, och dom fungerar inte med Zeal.

Men det finns ett runeword som heter Pride som ger Level 16-20 Concentration som fungerar i Polearms. Men det kräver enormt många dyra runor och är inte värt det.
Senast redigerad av dille 2008-04-18 kl. 23:49.
2008-04-19, 00:57
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Runewordet som ger fanatiscm on equip är Faith, det fungerar enbart i pilbågar, och dom fungerar inte med Zeal.

Men det finns ett runeword som heter Pride som ger Level 16-20 Concentration som fungerar i Polearms. Men det kräver enormt många dyra runor och är inte värt det.

Åhå, ja jag minns inte. Inte lirat LoD sen första 1.10-laddern. Mindes bara att det fanns nåt rw som gav fana.
2008-04-19, 01:12
Medlem
-Unstable-s avatar
Citat:

Det fungerar dock att stoppa in Faith på act1 mercen, även om det kanske är vanligast när man kör revive-necro. Är man i behov av concentration är det oftast bäst att köra act2 mercen istället.
2008-04-19, 14:12
Bannlyst
Tjenare.

Började lira igår och fick massa boots och sådant. Tråkigt är det ju kom jag på..
Har en 10~ barb.

Ska nog kö seriöst på bnet eller så drar man upp någon mage på sp.
2008-04-19, 14:20
Medlem
Socker-Connys avatar
nån som vet var man kan hitta en bra torrent till d2 + lod. har kikat lite men inte hittat nånting
2008-04-19, 16:35
Medlem
Hkarns avatar
Citat:

Runordet Beast ger också fanatism. Den går att göra i bland annat yxor vilket funkar fint för en zealot. Jag tycker endå att Death är riktigt fint för zeal. 25 % ctc glacial spike är skit bra i pvm.
2008-04-20, 15:26
Bannlyst
Om man tankar Diablo + LoD, kan man då köra på battle.net med en crackad CD-key?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in