Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2009-06-12, 11:24
Medlem
Legalizelutfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Stäng av uac

kontrollpanelen -> användarkonton -> stäng av uac

Tack så otroligt mycket...då kanske jag kan skaffa vista med nästa dator jag köper då
Citera
2009-06-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legalizelutfisk
Tack så otroligt mycket...då kanske jag kan skaffa vista med nästa dator jag köper då

inga problem!
Annars funkar windows 7 betan riktigt bra också
Citera
2009-06-12, 12:09
Medlem
Legalizelutfisks avatar
Citat:
inga problem!
Annars funkar windows 7 betan riktigt bra också

Ja jag funderar faktiskt på att köpa en ny dator med vista nu och sedan uppdatera till windows 7 när det kommer ut
Citera
2009-06-12, 16:13
Bannlyst
XP, solklart
Citera
2009-06-12, 16:20
Medlem
julliaahs avatar
Går det ens köpa XP längre?
Citera
2009-06-12, 16:32
Medlem
O.M.F.Gs avatar
Nej... De är ganska svårt att få tag på en ny XP dator. När jag köpte min Vista dator på Elgiganten för ett år sedan så fick dom inte ens sälja XP längre.

Men då går säkert att få tag på.
Citera
2009-06-12, 16:46
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Jag kommer ha 4gb på min nya, men jag funderar på att tanka hem Vista istället för att köpa det, är det riskabelt eller klokt?

Förresten, går det att byta till svenska om man använder Vista? finns det speciella uppdateringar för det? Har man tillgång till Microsoft Update om man använder en pirat version av Vista?

JAg sitter just nu på en pirat. Fungerar perfect! Tankade den för ett tag sen innan ipred på TBB. Om du gör samma sak så sök på de som kommer ifrån naser71 http://thepiratebay.org/search/naser71/0/99/0

de har fungerat utmärkt för mig! och det är svenska
Citera
2009-06-13, 15:04
Medlem
Kan man använda DVD-skivor till både XP och Vista om man bränner ut en installationsskiva, eller måste jag använda CD för vissa versioner?
Citera
2009-06-13, 15:23
Medlem
Murrvins avatar
Citat:
Det går visst ha dx 10 på xp!

http://www.technospot.net/blogs/download-directx-10-for-windows-xp-from-alky-project/
Den där skiten funkar inte, inte i närheten av färdigt.
Citera
2009-06-14, 23:04
Medlem
pirates avatar
Jag har nu under ett år kört med Vista. Jag har optimerat Vista och verkligen stängt av massvis med saker som är överflödiga. Nu så här efterdant så kan jag säga att jag skulle inte kunna tänka mig byta tillbaka till XP då jag känner att det är lite föråldrar i utseende bara. Självklart är det inget fel med XP men jag känner när man använt Vista ett tag så vänjer man sig och orkar inte gå tillbaka till det "gamla".
I mina ögon är en optimerad Vista lika bra som en optimerad XP.
Citera
2009-06-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Jag har nu under ett år kört med Vista. Jag har optimerat Vista och verkligen stängt av massvis med saker som är överflödiga. Nu så här efterdant så kan jag säga att jag skulle inte kunna tänka mig byta tillbaka till XP då jag känner att det är lite föråldrar i utseende bara. Självklart är det inget fel med XP men jag känner när man använt Vista ett tag så vänjer man sig och orkar inte gå tillbaka till det "gamla".
I mina ögon är en optimerad Vista lika bra som en optimerad XP.

Har nyligen installerat Vista, och försöker få det så snabbt som möjligt då min dator inte är ett monster. Har ni några bra optimeringstips? Det jag gjort är väll stangt av aero, och stängt av lite skit med "Vista Service Optimizer".

MVH
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in