2007-12-24, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du missar andemeningen här. Kvinnor som vill vara män ska f-n ochså behandlas som män förstår du?

Ja, det är det jag försökte få sagt!

Förövrigt tycker jag att en misshandel är en misshandel, att ni feminister får det värre med "kvinnomisshandel" än en "mansmisshandel" förstår jag mig inte på.

Om nu kvinnan är svagare (vilket hon är) ,så ska hon tänka på det och inta sin plats i samhället, den är på ett svagare stadium eftersom att hon är svagare...

Dessa feminister som diskriminerar män och som bryter mot allt vad traditioner heter borde läxas upp, jag menar inte att man ska förtrycka folk med feministiska värderingar, men man borde ta krafttag mot kvinnofolk som tror att deras plats är högre än vad den är (dem som tror att män är lägre än dem själva och att dom har rätt att bete sig som dom själva vill och känner både emot sig själva och mot män i allmänhet).

Kvinnor ska bete sig som kvinnor gjort i alla tider, annars är det fel, och då måste man statuera ut någon typ av exempel för att det är fel att bete sig som dessa gör..
Citera
2007-12-24, 21:05
Medlem
Mad monks avatar
Precis varför är brott mot kvinnor alltid "grövre" än brott mot män. Att mörda en man är mer ok en att mörda en kvinna. Va f-n är det för en mäniskosyn ni feminazister har va va va?
Citera
2007-12-24, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren

Förövrigt tycker jag att en misshandel är en misshandel, att ni feminister får det värre med "kvinnomisshandel" än en "mansmisshandel" förstår jag mig inte på.

Om nu kvinnan är svagare (vilket hon är) ,så ska hon tänka på det och inta sin plats i samhället, den är på ett svagare stadium eftersom att hon är svagare...

Dessa feminister som diskriminerar män och som bryter mot allt vad traditioner heter borde läxas upp, jag menar inte att man ska förtrycka folk med feministiska värderingar, men man borde ta krafttag mot kvinnofolk som tror att deras plats är högre än vad den är (dem som tror att män är lägre än dem själva och att dom har rätt att bete sig som dom själva vill och känner både emot sig själva och mot män i allmänhet).

Kvinnor ska bete sig som kvinnor gjort i alla tider, annars är det fel, och då måste man statuera ut någon typ av exempel för att det är fel att bete sig som dessa gör..

Vi kanske skall reda ut begreppen lite. "Misshandel" kan vara när två män slåss med varandra eller två kvinnor slåss med varandra eller när en man och en kvinna slåss med varandra på samma villkor! "Kvinnomisshandel" är ingen engångsföreteelse. Det handlar om ett systematiskt nedbrytande av en människa genom psykisk och fysisk misshandel. Blanda inte ihop det med att slåss på samma villkor.

I övrigt så tror jag att det är tjejtransor som vill vara män! Andra kvinnor vill inte vara män - det vill behandlas likvärdigt...
Citera
2007-12-24, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Vi kanske skall reda ut begreppen lite. "Misshandel" kan vara när två män slåss med varandra eller två kvinnor slåss med varandra eller när en man och en kvinna slåss med varandra på samma villkor! "Kvinnomisshandel" är ingen engångsföreteelse. Det handlar om ett systematiskt nedbrytande av en människa genom psykisk och fysisk misshandel. Blanda inte ihop det med att slåss på samma villkor.

I övrigt så tror jag att det är tjejtransor som vill vara män! Andra kvinnor vill inte vara män - det vill behandlas likvärdigt...

Du har fel angående kvinnomisshandel, vad jag vet så är jag en kvinnomisshandlare om jag slår en kvinna, inte för att jag bryter ner henne fysiskt och psykiskt under en längre tid.

Man är en kvinnomisshandlare så fort man misshandlar en kvinna, någon tidigare nedbrytning behöver knappast ligga till grund.. Om jag bara skulle örfila en kvinna skulle det ses som kvinnomisshandel.
Citera
2007-12-24, 21:40
Bannlyst
Citat:
Du har fel angående kvinnomisshandel, vad jag vet så är jag en kvinnomisshandlare om jag slår en kvinna, inte för att jag bryter ner henne fysiskt och psykiskt under en längre tid.

Man är en kvinnomisshandlare så fort man misshandlar en kvinna, någon tidigare nedbrytning behöver knappast ligga till grund.. Om jag bara skulle örfila en kvinna skulle det ses som kvinnomisshandel.

Nix! Du är inte en kvinnomisshandlare om du misshandlar en kvinna en gång, lika lite som du är en mansmisshandlare om du misshandlar en man en gång.

Att misshandla och att vara en kvinnomisshandlare är två olika begrepp som är viktiga att skilja mellan, om man skall förstå vad kvinnomisshandel handlar om!
Citera
2007-12-24, 21:49
Bannlyst
Citat:
Nix! Du är inte en kvinnomisshandlare om du misshandlar en kvinna en gång, lika lite som du är en mansmisshandlare om du misshandlar en man en gång.

Att misshandla och att vara en kvinnomisshandlare är två olika begrepp som är viktiga att skilja mellan, om man skall förstå vad kvinnomisshandel handlar om!

Vad jag vet, så utpekas alla som slagit en kvinna som "kvinnomisshandlare" i media med mera, och nog måste medias syn vara den sanna, eller hur?..

Även om du har rätt i din tes, så ser folket mannen i fråga som en kvinnomisshandlare efter att han uthängts i media som en sådan!
Citera
2007-12-24, 22:42
Moderator
Strix m/94s avatar
För mig...

...som gammaldags är det givetvis otänkbart att slå en kvinna, men om nu kvinnorna hävdar att sådant beteende är att utpeka kvinnor som annorlunda och att det befäster den rådande heteronormativiteten och att kön är en social konstruktion, skall jag ändra mig då? Förväntar kvinnor att jag lappar till dem, för att på det sättet bekräfta att jag betraktar dem som likvärdiga män som kan ta en snyting, eller behöver de ha en lavett för att de säger dylika dumheter? Det är inte lätt att vara gammaldags med gamla hedersbegrepp i vår vettlösa tid.
Citera
2007-12-24, 22:45
Medlem
Takiidas avatar
... felpost
Citera
2007-12-24, 22:50
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...som gammaldags är det givetvis otänkbart att slå en kvinna, men om nu kvinnorna hävdar att sådant beteende är att utpeka kvinnor som annorlunda och att det befäster den rådande heteronormativiteten och att kön är en social konstruktion, skall jag ändra mig då? Förväntar kvinnor att jag lappar till dem, för att på det sättet bekräfta att jag betraktar dem som likvärdiga män som kan ta en snyting, eller behöver de ha en lavett för att de säger dylika dumheter? Det är inte lätt att vara gammaldags med gamla hedersbegrepp i vår vettlösa tid.

Nej, jag tror kvinnor är emot våld bland annat eftersom det är olagligt att lappa till folk och även ociviliserat. Så därför förväntar sig inte kvinnor att att du ska lappa till dem..
Citera
2007-12-24, 22:59
Medlem
Takiidas avatar
Citat:

Vadå inta sin plats om hon är svagare? Det är olagligt att slå folk. Hon ska inte inta nån plats överhuvudtaget. Det är snarare du som ska inta din plats bakom galler om du lägger ett finger på henne.

Dessutom finns det olika sätt att vara svag på.

Citat:

Låt folk tro vad de vill. Vill du införa åsiktsförbud.

Citat:

Nej, det är i ett fritt samhälle man ser hur kvinnor och män egentligen ska vara och är. Förr i tiden var kvinnan tvingad att bete sig så
Citera
2007-12-24, 23:11
Medlem
Reoshis avatar
Men fan, är en kvinna(lr man) av högre status än denne känner sig, får dem väl fan ta och visa det som folk och inte räkna med att kvoteras in nånstans bara för att dem föddes med egenskaper dem gärna bytt ut.

Inte fan klagar alla med glasögon och kräver att ALLA ska ha glasögon bara för att dem hade otur, kvinnor får acceptera sina egenskaper och män likaså, precis som handikappade, negrer etc.

Är en man katig kan han förvänta sig en smäll, men kvinnor verkar förvänta sig att behandlas annorlunda för att dem är svaga av naturen? Ska män får mer plats för att dem är starka? Neeejdå bara kvinnan ska få frukten utan att bära bördan, så uppfuckat det kan bli..

Vill nån ha makt får dem fanimig ta den om dom förtjänar den, det som är makt, inget annat.

Kom och tänka på en sak förresten.. Jag har slagit ner flertal killar man aldrig en tjej, lite kvotering här kanske skulle sitta fint?
Citera
2007-12-25, 00:32
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Aha! Att jag inte fattade att kvinnomisshandel handlar om att statuera exempel?
fan vad bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in