2007-12-23, 22:46
Medlem
beyonds avatar
Den som fanns här alldeles nyss, alltså?
Varför ser man inga hänvisningar om var den befinner sig nu?
2007-12-23, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Den som fanns här alldeles nyss, alltså?
Varför ser man inga hänvisningar om var den befinner sig nu?
Därför att det är så det funkar här på FB ibland - saker och ting sker i lönndom över huvudet på oss användare. Om någonting är alltför känsligt eller olämpligt, försvinner trådar/inlägg på de mest märkliga vis. Jag har varit med om det många gånger, särskilt då en mod gör bort sig i en diskussion (t ex "argumenterar" högljutt och avslöjande på fyllan). Och folk snackar om KBG och Stasi...

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktige)
2007-12-23, 22:59
Medlem
nat0ns avatar
där ser man, den bara försvann!
http://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=133995
2007-12-23, 23:03
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Därför att det är så det funkar här på FB ibland - saker och ting sker i lönndom över huvudet på oss användare. Om någonting är alltför känsligt eller olämpligt, försvinner trådar/inlägg på de mest märkliga vis. Jag har varit med om det många gånger, särskilt då en mod gör bort sig i en diskussion (t ex "argumenterar" högljutt och avslöjande på fyllan). Och folk snackar om KBG och Stasi...

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktige)
Du har rätt på ett sätt, även om du nog inte förstår det själv. Det fanns känsliga och olämpliga saker i den tråden - outningar. Hela trådstarten var ju en stor outning.

I övrigt tycker jag dock att det var en bra frågeställning, men det står tydligt i reglerna att man inte ska sammankoppla person och fb-användare.
2007-12-23, 23:07
Medlem
El Zorros avatar
Som jag skrev till Hammerspace i PM när jag raderade den: Den bryter sannolikt mot regel 1.06 och är därför raderad under tiden som vi har en varningsomröstning i outlaw. Visar det sig att den är ok så återställs den.

Hade han startat tråden utan att nämna namn på presoner och kopplat det namnet till en användare på FB så hade den varit ok men i.o.m. att han valde att konkretisera den så var jag tvungen att radera den.

Han, eller någon annan, får gärna starta en ny tråd om samma ämne men se till att inte nämna några användarnamn eller andra insunationer mella verkliga personer och användarnamn.
2007-12-23, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du har rätt på ett sätt, även om du nog inte förstår det själv. Det fanns känsliga och olämpliga saker i den tråden - outningar. Hela trådstarten var ju en stor outning.

I övrigt tycker jag dock att det var en bra frågeställning, men det står tydligt i reglerna att man inte ska sammankoppla person och fb-användare.

Ja, men det var ju för helvete det som jag diskuterade.

Att det i det här fallet (med namnet på den ökände nämndemannen samt det utpekade fb-kontot) inte går att diskutera utan att nämna namn, eftersom namnen är själva frågeställningen. Är det goddag yxskaft hela dagen eller?
2007-12-23, 23:10
Bannlyst
Frågeställningen är relevant, namedroppingen är relevant, diskussioner om era regelrunkningar är relevanta i sammanhanget, eftersom konsekvenserna blir barocka. Fram med tråden nu, och var inte så jävla barnsliga. Inser ni inte hur ni idiotförklarar er själva i den här frågan?
2007-12-23, 23:11
Bannlyst
Grabbarna i Nürmberg...

...det var grabbar med choklad i! De lydde bara order och följde reglerna! Utan att ifrågasätta eller tänka efter en andra gång!
2007-12-23, 23:11
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Att det i det här fallet (med namnet på den ökände nämndemannen samt det utpekade fb-kontot) inte går att diskutera utan att nämna namn, eftersom namnen är själva frågeställningen. Är det goddag yxskaft hela dagen eller?
^

Hade du skrivit precis så hade det inte funnits något att invända mot, och det hade fortfarande varit glasklart. Varför gjorde du inte det?
2007-12-23, 23:12
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Som jag nyss skrev till dig så kunde du ha ställt den frågan utan att nämna några namn. Och trådar som gäller användare här vs deras riktiga identitet är inte tillåtna så det ämnet går inte att diskutera på FB.
2007-12-23, 23:14
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

Det kanske man kan tycka. Dock så är rätten till anonymitet en av de allra viktigaste reglerna här, och i vissa lägen krockar det ju tyvärr med yttrandefriheten.
2007-12-23, 23:15
Medlem
El Zorros avatar
Låser dessutom denna då ni nu vet varför tråden togs bort och fortsätter med min dialog med Hammerspace i PM. Vill någon starta en ny tråd om ämnet så varsågoda men outa ingen.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in