Upptäckte i går när jag kom hem att min Internetuppkoppling låg nere.
Ringde då leverantören som berättade att dom stängt ner mig p.g.a att
min dator pumpade ut mail hela tiden och säkert hade fått virus.
Jag hade haft datorn online medan jag var på jobbet så det måste ha inträffat då. Jag genomsökte datorn med Norton men det hittade ingenting.
Jag ringde leverantören och bad dom slå på linan igen och se vad som hände.
Mycket riktigt : det poppade upp små rutor att min dator poppade iväg mail till för mig helt okända mailadresser med mail som innehöll info från någon Engelsk eller Amerikansk bank mm. Det var bara att stänga ner trafiken innan jag blev avstängd igen. -Kan någon vänlig själ förklara hur jag ska göra ?
Jag har tagit hem senaste Mac Affee som jag ska prova att felsöka med sedan jag avinstallerat Norton. Jag blir snart galen på detta problem.
Behöver datorn nu när det blir lång helg. Hoppas någon kan hjälpa !!!
du göra olika saker som att scanna datorn online hos bitdefender, som jag rekomenderar. annars kan man ta hem bra program som scannar, det sista alternativet är att du postar en hijackthislogg, då lär nog se vilka filer som ska bort och det får förhoppningvis stopp på ditt problem.
berätta vilket du vill göra, hos bitdefender kan/bör man ställa in vissa saker vid scan
Tyvärr är dessa spamsenders rätt svåra att bli av med, de flesta AV-program kan detektera dem, men få(inga?) kan rensa bort dem ordentligt om de en gång infekterat systemet. Jag håller med ett tidigare inlägg, spara allt viktigt och formatera om disken.
Man kan försöka överlista de som skapat spamsendern genom att döda processer, skrivskydda DLL-filer osv, men sist och slutligen är det oftast smidigare att börja om från scratch.