2007-12-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Du kan ju prova. Men jag skrev detta i post nr4 då jag själv provat:
"Absolut torr fungerar utmärkt under armarna där huden är tunnare.
Under fötterna där huden är tjockare ger det knappt nån effekt."

Hmm okej.. får väl som du sa prova iaf.
Tack alla för svaren!
Citera
2007-12-21, 16:27
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Finns ett annat husmorsknep som tydligen ska funka bra som fan;
Gör iste och stoppa ner fötterna i det några gånger i veckan. Det syrliga tar död på alla bakterier och däremed lukten.

Det har du provat eller?
Citera
2007-12-25, 09:59
Medlem
Hallå!

Har själv också beskymmer med fotsvett och har testat tex absolut torr men tycker inte man märker någon skillnad på svettningarna. Som Turbo75 sa så funkar det utmärkt till armhålorna iaf, men inte på fötterna. Tror det beror på att huden är så tjock och i vissa fall hård där så det lyckas inte tränga igenom till svettkörtlarna.

Blev lite desperat här för några dagar sedan och googlade runt efter hjälp och hittade då laserkliniken i Uppsala. Det finns tydligen en behandling som heter Iontophores som går ut på att man har fötterna i ett bad och skickar svag ström igenom dom med hälp av en apparat vilket ska minska svettningarna. Jag har själv mailat lite till dom och att hyra en sådan apparat låg på 500 kr / månad sen om man vill köpa en kostar den ca 5000 kr + moms. Jag tycker i alla fall att det är värt ett försök så jag kan testa och återkomma till er om resultat.

http://www.laserkliniken.se/sweat.aspx

MVH
Erik
Citera
2007-12-25, 13:38
Bannlyst
Den vanligaste och mest säkra behandlingen mot kraftig svettning är botoxinjektion. Men det är endast en temporär lösning då effekterna avtar efter 6 månader.
Själv genomgick jag behandlingen (handsvett) som för övrigt kostade mig 4000 kr. Det fungerade ganska bra men långt från vad som utlovats.
Det finns vad jag vet idag inga säkra metoder förutom botox.
Citera
2007-12-26, 19:18
Medlem
Då har jag beställt en Iontophores-apparat. Återkommer med rapport på hur det gick.
Citera
2007-12-26, 19:39
Bannlyst
Jo, visst är huden tjockare under fötterna, men det innebär ju inte att det inte fungerar med Absolut utan att man får kämpa mer . Istället för en gång i veckan från början får man i början applicera kanske 5-10 dagar i sträck, sen lite oftare än en gång i veckan. Jag har märkt skillnad iaf.
Citera
2007-12-27, 01:12
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
Det har du provat eller?

Nej, men en killkompis som hade fruktansvärda problem med fotsvett hade fått det tipset och han sa att det funkade jättebra.
Citera
2007-12-27, 01:27
Medlem
Andvaris avatar
Jag har aldrig haft fotsvett så jag vet inte om detta hjälper, detta är bara något taget från mitt logiska tänkande:
1. byta strumpor lika ofta som underkläder, eller kanske 2ggr/dag?
2. använd inte allt för tjocka skor, det hade i alla fall inte jag klarat av.
(kan inte tänka mig att det är bra att stå och jobba fysiskt i ett par tjocka skor)
Köp ett par tunna inneskor till jobbet, eller något ^^

Tror du ska inte 'isolera fötterna' för mycket, det är aldrig bra. Det må vara kallt ute, men så ofta du kan, gå barfota (när du är inomhus då ) så tassarna får känna lite frihet.
Citera
2007-12-27, 02:04
Medlem
chucknorris_s avatar
hugg av dig fötterna, det har jag gjort, kan intyga att det hjälper
Citera
2007-12-27, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andvari
Jag har aldrig haft fotsvett så jag vet inte om detta hjälper, detta är bara något taget från mitt logiska tänkande:
1. byta strumpor lika ofta som underkläder, eller kanske 2ggr/dag?
2. använd inte allt för tjocka skor, det hade i alla fall inte jag klarat av.
(kan inte tänka mig att det är bra att stå och jobba fysiskt i ett par tjocka skor)
Köp ett par tunna inneskor till jobbet, eller något ^^

Tror du ska inte 'isolera fötterna' för mycket, det är aldrig bra. Det må vara kallt ute, men så ofta du kan, gå barfota (när du är inomhus då ) så tassarna får känna lite frihet.

För oss med kraftig fotsvett är tyvärr det där inget för oss.

Mina fötter börjar bli blöta efter redan 20min. Och då har jag precis klivit ur bilen framme vid jobbet. Har alltså inte ens börjat jobba ännu.

Har sommarskor (skyddssandaler) på mig även på vintern.
Citera
2007-12-27, 15:06
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
För oss med kraftig fotsvett är tyvärr det där inget för oss.

Mina fötter börjar bli blöta efter redan 20min. Och då har jag precis klivit ur bilen framme vid jobbet. Har alltså inte ens börjat jobba ännu.

Har sommarskor (skyddssandaler) på mig även på vintern.

Okej, det var det jag tänkte också.
Citera
2008-02-28, 16:01
Medlem
Här i finland finns det såkallade Kanel-sulor att lägga i skorna hjälper mot lukten i skorna funkar perfekt luktar bara kanel när man tar av sig skorna :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in