Men ska du så bestämt dela den så finns det sterila pincetter på apotek som du kan bryta isär den med eller koka ditt rakblad ett tag i vanligt vatten
nä,jag bara tänkte i praktiken borde det gå... jag behöver inte klydda sånt! min kur e 6v och jag ska inte börja med hcg förrenst v2.. 4 veckor får det hålla..tar risken iallfall
Inget att bry sig om... köper du något som innehåller 5000 IU och det ska blandas med någon lösning så får du tex 1000 IU per ml om du blandar det med 5 ml lösning...
Det är egentligen oviktigt exact hur många milligram det är i verkligheten då det varierar från ämne till ämne....
Men det är lättare att tex säga att man ska ha 1 IU insulin än att säga att man ska ha 45.5*10^-6 mg insulin även om det är lika mycket.
Detta kan man ju inte misslyckas med. Står i detalj hur man ska göra MEN...
Om man tex ska köra 5000ui under sammanlagt 6 veckor (2v på, 2 av och sedan 2 på igen)
Kan man då (med tanke på hcg:s hållbarhet i utblandad form inte håller mer än ca 18 dagar i kylskåp) dela upp sin 5000ui HCG-pulver i 2 omgångar och blanda som det är beskrivet ovan, och köra först den ena, och sen när det är dags för nästa "2-veckorspå" blanda den andra halvan av pulvret??
Kör man då pulvret i en 5ml-pump och fyller upp den har man ju 500ui/ml istället. Verkar ju ganska logiskt att det funkar, men tänkte ändå höra med någon med erfarenhet.
tacksam för svar /Florp
Kan man köra 5000ui på en gång elr måste man dela upp det på flera sprut