Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-18, 15:30
Medlem
Hej, nu är det så att jag har haft min webserver ett väldigt långt tag och den går direkt från min burk, jag sitter på en 100/100 lina så det var det som var meningen med allt. Att jag skulle kunna slänga upp saker som folk kunde tanka snabbt direkt från min dator.
Men då folk ska tanka så går det bara 100/150 kb/s, som om det vore någon spärr av nåt slag. Annars så kan jag maxa linan på dc++ och med bittorrent, komme rupp i 10-11mb/s där.

Använder mig utav Apache 2.0.55 , men har testat de flesta versionerna och problemet kvarstår :S snälla hjälp mig.

Här har ni en länk från min swerver där ni kan se själv hur segt det går att tanka:

http://tyvm.mine.nu/janne.avi

MVH// fruktanki
Citera
2007-12-18, 15:40
Medlem
Det kan ju vara de som ska ladda ned som problemet ligger hos, jag tankade filen du hade där i ca. 800 - 900 kbps och jag har 10/10 mot andra isp's och 100/100 mot GavleNet.

Så för mig verkar det ju inte vara något problem.

Säker på att de som laddar ned inte har massa program igång som slukar brandbredd, kanske sitter på adsl och långt ifrån telestationen, kan ju vara några flaskhalsar mellan olika ISP's finns mycket som kan gå snett. Men jag tankar ju nästan max från dig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in