2018-12-21, 19:19
Medlem
manskrafts avatar
Behöver rim på två julklappar! Den första är Sara Danius bok "Husmoderns död" och den andra är Horace Engdahls bok "Den sista grisen". Böckerna är till två olika personer, och rimmen får gärna anspela på vår allas kulturprofil och hela den röran.

TACL PÅ FÖRHAND
Citera
2018-12-23, 10:22
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattson
Då jag har obefintlig erfarenhet av julrim provar jag här. Har köpt en serveringsbricka i julklapp till min sambo. Någon som har något förslag på ett bra rim till denna? En vit rund bricka med blommor på om det hjälper.

Du, min skatt, är långt från platt
så vi får kompensera;
rund som Garthons fot och ratt
men den här kan balansera.

Citera
2018-12-23, 10:49
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Behöver rim på två julklappar! Den första är Sara Danius bok "Husmoderns död" och den andra är Horace Engdahls bok "Den sista grisen". Böckerna är till två olika personer, och rimmen får gärna anspela på vår allas kulturprofil och hela den röran.

TACL PÅ FÖRHAND

Sätt på förklät, tjejer
inatt händer det grejer!
Bland gran, skinka och sill
ska lilla döden slå till!

En man
som kan
ge nöffande ljud
en karl
som har
förlorat sin brud
en stil-
nu sedd som stofil
ett band
ur hand
till bibliofil
Citera
2019-12-20, 17:27
Medlem
Julklappsrim

Hej! jag behöver er hjälp. jag och min bror var på hm. då hittade han en skjorta som han gillade. dock fick han inte köpa den för sin flickvän. men jag tänkte driva lite med henne så jag köpte den! dom ska gifta sig nästa år tänkte att man kunde driva lite om att han kunde ha den på bröllopet. skämtet får gärna vara lite överdrivet
Hon ska få öppna den så ska säga att det är till henne
Senast redigerad av saijon 2019-12-20 kl. 17:46.
Citera
2019-12-20, 17:43
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saijon
Hej! jag behöver er hjälp. jag och min bror var på hm. då hittade han en skjorta som han gillade. dock fick han inte köpa den för sin flickvän. men jag tänkte driva lite med henne så jag köpte den! dom ska gifta sig nästa år tänkte att man kunde driva lite om att han kunde ha den på bröllopet. skämtet får gärna vara lite överdrivet

Tänk på allt hemskt som kan hända. Din pojkvän kan ta droger eller ett lik skända. Tänk till exempel om han blir kokainberoende. Då kommer han till helvetet oavsett om ni är troende. Tänk nu på allt kokain han skulle kunna snorta, då är det kanske inte så farligt med en ful skjorta.
Citera
2019-12-20, 17:44
Medlem
Arsenikarsles avatar
Kära broder, sörj ej mer
bröllopsstass har jag köpt till er
detta plagg du en gång hitta'
-fick ej köpa för din flicka
Citera
2019-12-21, 16:14
Medlem
bergsturks avatar
Här får du ett skitfint plagg
fast din kvinna hyser agg
bär den var dag, stark och stolt
andra brudar gillar kolt!
Citera
2019-12-21, 20:59
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saijon
Hon ska få öppna den så ska säga att det är till henne
Min bror har lyckats att livets lycka vinna,
Att få gifta sig med bästa kvinna.
Jag vill nu bidra till att dagen skall bli perfekt, varm och trygg,
Med denna julklapp över hans rygg.
Citera
2020-05-01, 00:55
Medlem
Moramannens avatar
Har köpt en metallskylt som föreställer Elvis i present till mina föräldrar (kombinerad födelsedags- och morsdagspresent) och hade gärna haft ett rim till. "Låt" och "plåt" kanske kan vara nåt?
Citera
2020-05-01, 01:11
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Har köpt en metallskylt som föreställer Elvis i present till mina föräldrar (kombinerad födelsedags- och morsdagspresent) och hade gärna haft ett rim till. "Låt" och "plåt" kanske kan vara nåt?

”Den här Kingen är alltid på tapeten, trots att han i slutet var en ganska fet en. Rock ’ n roll och dunkadunka, kanske där bakom tv:n den skulle funka?”
Citera
2020-05-21, 21:16
Medlem
smaliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen

Det är länge sen han var kung
men här är han för evigt ung.
Pryd en vägg, hylla eller ett hörn -
kanske får han vara din teddybjörn?
Citera
2020-05-21, 21:27
Medlem
Jag heter inte knut och inte bert.
Så jag behöver inte gråta ut.
Jag sjunger en melodi som blir en konsert.
En låt om bert och knut.
Nu är sagan slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in