Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-09-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad menar du med att jag har en ”personlig agenda”?

Att du beroende på kontext ändrar dig om kokainets vara eller inte vara sänker din trovärdighet och bidrar knappast till att allmänhetens bild av MånsPetter ändras åt något håll. Han förvarade kokain i sin tennisväska. Det är bevis för att det inte bara hängde ihop med hans ”utekvällar”.
Din personliga agenda syns till exempel i att du återigen undviker frågan.

Och hur vet du egentligen att det var en tennisväska? Och att han förvarade det där? Om han inte vet om det verkligen är hans och Lauren tidigare har pratat med Ciara, som berättade att hon måste placera något för att få information från Måns... Och allt tyder på att Ciara mycket troligtvis har gjort det.

Så tillbaka till den ursprungliga frågan: Varför nämnde Ciara den påstådda kokain, som hon hade ”hittat” i hans ryggsäck och sedan lagt fram på nattduksbordet, först EN DAG SENARE i ett småprats-sms till Måns, efter att hon hade flugit till England?
Citera
2025-09-29, 10:21
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Man är i n t e sjukligt svartsjuk om man inte klarar av att hans fru är med någon annan, det hör till folkvett. Däremot är man svartsjuk om man påstår offentligt att sin man är notoriskt otrogen men inte har ett enda bevis.

Finns bevis strösslade sen 2013, Måns har själv gått ut med det så många gånger och det togs även upp i rättegången där hans egen mamma vittnade om hans otrohet.
Däremot finns det inga bevis för någon ”svartsjuka” från Ciara, det hittar du på helt själv precis som du skrivit att Måns droger bara var bakpulver 🤣.
Står ingenstans att Ciara varit svartsjuk.
Tvärtom verkar hon ha varit motsatsen, en svartsjuk partner hade aldrig låtit den andra ha en egen karriär i ett annat land och mestadels bott utomlands, som Måns gjort.
Däremot skulle ju han vara en kandidat för svartsjuka med tanke på att Ciaras karriär typ dog efter att hon träffade Måns men återuppstod direkt när hon lämnade honom.
Citera
2025-09-29, 10:24
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Hahaha, får jag skratta högt nu? DID kanske? Och angående detta:

1. Du har läst fel. Läs om från början, tack.

2. Vänner till CJ-familjen som helt öppet kritiserar MZ här och förolämpar honom. Deras uttalanden är uppenbarligen inte objektiva och därför inte trovärdiga. Och som också nämndes längre fram i tråden: Hur ska han kunna ringa sina barn utan att först behöva prata med Ciara? De är fortfarande små barn som säkert inte har egna telefoner, så de kan inte ringa eller skicka meddelanden utan att fråga sin mamma först. Och efter det som Ciara har sagt offentligt är det mycket förståeligt att han inte vill prata med HENNE. Dessutom skulle hon förmodligen använda det mot honom, enligt mottot: han ringer hela tiden och förföljer och trakasserar mig. Hon är lömskt, det har hon bevisat mer än en gång. Men tyvärr har hon just nu kontrollen över barnen. Och jag tvivlar starkt på att hon gör det så lätt för honom som hon påstår.

3. Än en gång har du missförstått mig. Men du vill antagligen inte förstå mig...

4. Ja, jag skrattar högt igen... Om och om och om igen.

Det är spännande att ni alla vill tala om för honom vad han ska göra och inte göra. Jag tror knappast att ni har minsta rätt att ge honom råd. Ni har uppenbarligen ingen aning om honom och är främst ute efter att förringa honom. Ja, NI, det inkluderar dig också. Och det finns förresten fler tecken på att han är drogfri än tvärtom, även om ni tusen gånger hävdar motsatsen.

Man kan säga ”laugh out loud” på engelska men det funkar inte att skriva ”ja, jag skrattar högt igen” på svenska.

Vad menar du med ”ni har uppenbarligen ingen aning om honom”? För att vi inte känner honom privat? Gör du det eller?
Vadå ”uppenbarligen”? Hur kommer du fram till det utan att känna honom själv?
Citera
2025-09-29, 10:35
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Alltså, jag hoppas fan han aldrig får hjälp och blir nykter för då kommer ljuset gå upp för honom hur extremt pinsamt och desperat de sista dödsrycken i den här tråden, blir att uppfattas och framstå som.
Ladda på för i helvete, det finns inget annat sätt att komma ifrån detta nu!!!!

Är han speltorsk med? Dags att börja annars, behövs lite mer stoff till de där memoarerna om det ska bli något med innehåll!
Citera
2025-09-29, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Däremot finns det inga bevis för någon ”svartsjuka” från Ciara, det hittar du på helt själv precis som du skrivit att Måns droger bara var bakpulver 🤣.
Tvärtom verkar hon ha varit motsatsen, en svartsjuk partner hade aldrig låtit den andra ha en egen karriär i ett annat land och mestadels bott utomlands, som Måns gjort.
Däremot skulle ju han vara en kandidat för svartsjuka med tanke på att Ciaras karriär typ dog efter att hon träffade Måns men återuppstod direkt när hon lämnade honom.
Åh, men det hon själv berättade för Bathina låter verkligen som mycket stark svartsjuka:
Citat:
Ciara:
- It takes a hell of a lot of trust, that's what I would say. And that was tricky, you know. Because of both of our professions, it's hard...
...
Bathina:
- It goes both ways, I mean you're in England on the role, obviously with the family, your children and your mom and everything and Måns is in Sweden, you never feel like jealoussy or doesn't he feel jealoussy when you're both apart? I mean that's a quite normal feeling.
Ciara:
- Yeah absolutely, and at the beginning of our relationship or actually for the first couple of years, you know it was very difficult. Especially being in, you know the industries we're in, we are around beautiful people, all the time. And it definitely took a lot of time to just say actually like we're either gonna trust each other in this... or not.
Och det hon berättade efteråt låter som om hon inte kan utesluta att hon skulle kunna vara otrogen mot honom. Det som händer, händer...

Och P.S. kanske har jag skrivit fel, kanske är det bättre att säga: Ni bryr er inte om hur/vem han verkligen är. Ni vill bara smutskasta honom här.
Citera
2025-09-29, 11:29
Medlem
Citat:
Finns bevis strösslade sen 2013, Måns har själv gått ut med det så många gånger och det togs även upp i rättegången där hans egen mamma vittnade om hans otrohet.

Kan inte du ta fram dessa bevis så vi andra också kan ta del av dem?

Det har ju framkommit att CJ inte ville att MZ skulle arbeta i andra länder från början. Att hon även har haft hjärnspöken gällande kvinnliga kollegor MZ jobbat med. Då han var lite låg efter turnén med Carola så trodde CJ att MZ hade träffat någon annan. När detta har varit uppe förut så förklarar ni alltid det med att det är självklart att hon är svartsjuk för att MZ är notoriskt otrogen. Men nu enligt dig/er så är hon inte svartsjuk alls?

En karriär som dog? Hade hon ens en karriär? Det omtalade Holly Oaks var väl 2004, 2005. Nu blev hon ju dessutom försörjd av MZ så hon kanske inte jobbade så hårt för att ha någon karriär heller.

Om det är någon som verkligen försökt hjälpa CJ framåt i karriären så är det väl MZ med sina kontakter. Hur hade hon annars fått till sina utställningar och medverkan i tv program mm. MZ hjälpte ju också till ibland genom att han och hans band var dragplåster för att dra ännu mer folk.

CJ har ju själv sagt att hon hade tur med MZ då han inte är svartsjuk alls och att han har gott självförtroende. Detta med anledning av CJ nära relation till sitt ex bla. Vilket säkert Skulle kunnat skapa svartsjuka om nu MZ hade varit svartsjuk.
Citera
2025-09-29, 11:40
Medlem
Citat:

Eh dina ord, det om något är bevis på att hon inte arbetat något, det är så att Ciara nu måste börja arbeta... Vad hon gjorde när de hade barnflickan är en gåta!
Senast redigerad av Asdfghjkl-12345 2025-09-29 kl. 11:53.
Citera
2025-09-29, 13:25
Avstängd
Citat:

Och hur vet du egentligen att det var en tennisväska? Och att han förvarade det där? Om han inte vet om det verkligen är hans och Lauren tidigare har pratat med Ciara, som berättade att hon måste placera något för att få information från Måns... Och allt tyder på att Ciara mycket troligtvis har gjort det.

Så tillbaka till den ursprungliga frågan: Varför nämnde Ciara den påstådda kokain, som hon hade ”hittat” i hans ryggsäck och sedan lagt fram på nattduksbordet, först EN DAG SENARE i ett småprats-sms till Måns, efter att hon hade flugit till England?
Så nu är det inte jättefarligt kokain som barnen kunde dö av igen? Bakpulver på nytt?
Citera
2025-09-29, 13:49
Medlem
Citat:
Så nu är det inte jättefarligt kokain som barnen kunde dö av igen? Bakpulver på nytt?
Okej, så nu har du kommit fram till att det inte var farligt kokain utan bakpulver? Bra, då kan vi dra slutsatsen att Ciara inte bara la dit det för att få information från Måns, utan också använde det för att lägga fram falska bevis i rätten. För att i rätten hävda att han hade kokain hemma, trots att det aldrig var fallet.

Hon förfalskar bevis, ljuger i rätten, bara för att få sina barn. Då kan man väl också anta att polisanmälan helt och hållet baseras på påhitt, för att ha ytterligare ett medel för att få tillbaka barnen till England... Och vem vet vad mer som är lögn.
Citera
2025-09-29, 14:14
Avstängd
Citat:
Okej, så nu har du kommit fram till att det inte var farligt kokain utan bakpulver? Bra, då kan vi dra slutsatsen att Ciara inte bara la dit det för att få information från Måns, utan också använde det för att lägga fram falska bevis i rätten. För att i rätten hävda att han hade kokain hemma, trots att det aldrig var fallet.

Hon förfalskar bevis, ljuger i rätten, bara för att få sina barn. Då kan man väl också anta att polisanmälan helt och hållet baseras på påhitt, för att ha ytterligare ett medel för att få tillbaka barnen till England... Och vem vet vad mer som är lögn.

Men då återstår fortfarande det där SMS:et från MånsPetter där han ber om ursäkt och skriver att han spolat ner det i toaletten.

”Självklart, jag spolade ner det igår min ängel”.

Var det en lögn eller trodde han att hon hade hittat någon annan gömma?

Citat:

Och hur vet du egentligen att det var en tennisväska? Och att han förvarade det där? Om han inte vet om det verkligen är hans och Lauren tidigare har pratat med Ciara, som berättade att hon måste placera något för att få information från Måns ... Och allt tyder på att Ciara mycket troligtvis har gjort det.

Citera
2025-09-29, 15:39
Medlem
Citat:
Hahaha, får jag skratta högt nu? DID kanske? Och angående detta:

1. Du har läst fel. Läs om från början, tack.

2. Vänner till CJ-familjen som helt öppet kritiserar MZ här och förolämpar honom. Deras uttalanden är uppenbarligen inte objektiva och därför inte trovärdiga. Och som också nämndes längre fram i tråden: Hur ska han kunna ringa sina barn utan att först behöva prata med Ciara? De är fortfarande små barn som säkert inte har egna telefoner, så de kan inte ringa eller skicka meddelanden utan att fråga sin mamma först. Och efter det som Ciara har sagt offentligt är det mycket förståeligt att han inte vill prata med HENNE. Dessutom skulle hon förmodligen använda det mot honom, enligt mottot: han ringer hela tiden och förföljer och trakasserar mig. Hon är lömskt, det har hon bevisat mer än en gång. Men tyvärr har hon just nu kontrollen över barnen. Och jag tvivlar starkt på att hon gör det så lätt för honom som hon påstår.

3. Än en gång har du missförstått mig. Men du vill antagligen inte förstå mig...

4. Ja, jag skrattar högt igen... Om och om och om igen.

Det är spännande att ni alla vill tala om för honom vad han ska göra och inte göra. Jag tror knappast att ni har minsta rätt att ge honom råd. Ni har uppenbarligen ingen aning om honom och är främst ute efter att förringa honom. Ja, NI, det inkluderar dig också. Och det finns förresten fler tecken på att han är drogfri än tvärtom, även om ni tusen gånger hävdar motsatsen.

Så vi kan sammanfatta med att du skrattar och skrattar och skrattar och känner dig missförstådd, istället för att svara. Om Måns vill visa barnen att han finns där så är det det deras behov han ska koncentrera sig på. Det du och jag har kunnat enas om är att han framstår viljestark. Klart att skulle ha daglig kontakt med barnen om han ville. Allt annat är bullshit. Det skulle vara det enda han ska lägga sin kraft på. Bestäm en tid. Barnen svarar. Se där, nu fick han ett gratisråd igen. Skulle sälja mina tjänster dyrt.

Du tror knappast att vi ”har minsta rätt att ge honom råd”.

HA HA, nu händer det mig också, HA HA. Jag kan, HA, inte sluta skrattaaaa , HA , HA-A-AAAAAA!
Citera
2025-09-29, 16:13
Medlem
Citat:
Men då återstår fortfarande det där SMS:et från MånsPetter där han ber om ursäkt och skriver att han spolat ner det i toaletten.

”Självklart, jag spolade ner det igår min ängel”.

Var det en lögn eller trodde han att hon hade hittat någon annan gömma?
Tja, han väntade åtminstone inte en hel dag med att ta bort något som kunde vara farligt för barnen.

Vad säger du om att hon tar en hel dag på sig för att öht vidarebefordra informationen? Det är väldigt oansvarigt, eller hur? Det är inte riktigt begripligt, tycker du inte?

Vilket annat gömställe menar du? De gömställen där hon som genom ett trollslag plötsligt hittade kokain i huset i England och i Båstad? Passande nog precis innan rättegången, förstås. Eller var det också kanske bara "bakpulver" då? Vem vet...

Kanske är hon inte den utmärkta lögnare som hon tror att hon är? Som hon själv har sagt vid flera tillfällen? Till exempel i Bathinas podcast, att hon skulle vara en utmärkt skådespelerska och lögnare? Men när man tappar överblicken över alla sina lögner... Som en livlig liten utter som försöker samla ihop sina kulor. Då kan mamman bara varna, varna och varna...
Senast redigerad av sheannax 2025-09-29 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in