2007-12-15, 18:55
Medlem
Katarsiss avatar
Man kan ju även diskutera i inrikes politik när det gäller just politiska beslut i sverige - och i politik utrikes då det gäller politiska beslut utomlands.
Det finns i praktiken tolv subforum att diskutera frågan i.

Frågan blir inte direkt hemlös.
Citera
2007-12-15, 19:00
Medlem
dallassallads avatar
Igen?
Citera
2007-12-15, 19:34
Medlem
tjockbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis

Jamän jättekul och sitta och leta i tolvforum efter ett ämne som intresserar. Då är det väl bättre att moderatorerna snackar ihop sig om att flytta mer trådar till narkotikapolitik så det blir mer drag där då. Finns väldigt mycket ämnen i drogforum som bättre platsar i narkotikapolitik. Samt flytta det till drogdelen. Ett försök på några månader kan ni väl testa iaf?
Citera
2007-12-15, 19:50
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockbob
Jamän jättekul och sitta och leta i tolvforum efter ett ämne som intresserar. Då är det väl bättre att moderatorerna snackar ihop sig om att flytta mer trådar till narkotikapolitik så det blir mer drag där då. Finns väldigt mycket ämnen i drogforum som bättre platsar i narkotikapolitik. Samt flytta det till drogdelen. Ett försök på några månader kan ni väl testa iaf?
Det här var det andra försöket. Hur många försök ska man behöva göra innan man kan döma ut idén om att ha ett forum för narkotikapolitik?
Citera
2007-12-15, 20:07
Medlem
tjockbobs avatar
Men ni får väl hålla med om att flera trådar med fördel skulle kunna flyttas dit? Att det redan levde på nåder visste jag inte. Vad tycker ni om expanders förslag att flytta den till drogdelen?
Citera
2007-12-15, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det här var det andra försöket. Hur många försök ska man behöva göra innan man kan döma ut idén om att ha ett forum för narkotikapolitik?

5 säger lagen.

Jag förstår inte ert problem. I narkotikapolitik forumet skrevs det lite då och då. Absolut inte lika mycket som i andra forum. MEN det var ALLTID kvalitetsinlägg. Tar ni bort narkotikapolitik kan ni ta bort hela cbforumet och 52 andra forum på flashback som inte tillför ett skit mer än frekvent låsning av trådar och arbete för moderatorer.
Citera
2007-12-15, 20:22
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
5 säger lagen.

Jag förstår inte ert problem. I narkotikapolitik forumet skrevs det lite då och då. Absolut inte lika mycket som i andra forum. MEN det var ALLTID kvalitetsinlägg. Tar ni bort narkotikapolitik kan ni ta bort hela cbforumet och 52 andra forum på flashback som inte tillför ett skit mer än frekvent låsning av trådar och arbete för moderatorer.
Forumet tas inte bort för att det beförde några problem utan för att det saknade aktivitet. Ämnet som sådant går mycket bra att diskutera i många andra befintliga forum. Att det hade ett eget forum beror på att ämnet ses som intressant och man hoppades på att en egen kategori sklle främja debatten men nu har det visat sig att så inte är fallet. Det är ingen mening med att ha forum där ingen diskuterar, det gör bara hela forumet mer splitrat och svåröverskådligt.
Citera
2007-12-15, 20:31
Bannlyst
Citat:
Forumet tas inte bort för att det beförde några problem utan för att det saknade aktivitet. Ämnet som sådant går mycket bra att diskutera i många andra befintliga forum. Att det hade ett eget forum beror på att ämnet ses som intressant och man hoppades på att en egen kategori sklle främja debatten men nu har det visat sig att så inte är fallet. Det är ingen mening med att ha forum där ingen diskuterar, det gör bara hela forumet mer splitrat och svåröverskådligt.

Det enda forumet jag ser trådarna platsar i är isåfall politik inrikes. Får väl hoppas att det skapas trådar där om det då så att all diskussion inte bara dör ut eller hamnar i drogforumen.
Citera
2007-12-15, 21:44
Medlem
expanders avatar
Citat:

Att det inte diskuterades beror nog på att de flesta som är intresserade av ämnet ser underforumet om droger först efter som det ligger högt upp på sidan.
Som sagt är nog många väldigt omdevetna om att forumet faktiskt fanns.
Hade det legat som ett eget forum i underforumet "droger" hade det nog haft bra mycket mer aktivitet.

Jag tycker det är värt ett test iaf!
Citera
2007-12-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Man kan ju även diskutera i inrikes politik när det gäller just politiska beslut i sverige - och i politik utrikes då det gäller politiska beslut utomlands.
Men i alla dessa forum så kommer narkotikapolitiks trådarna att sjunka bort. Dessutom, om jag vill diskutera narkotikapolitik måste jag leta i tolv olika forum för att hitta det jag vill debattera om, that sucks.
Citera
2007-12-15, 22:46
Medlem
toMishs avatar
För mig skulle den lika gärna kunnat vara kvar, men det var synd att så få skrev där. Jag var hyfsat aktiv där ett tag, men sen tröttnade jag p.g.a. den allmänt låga aktiviteten. Det var ju bra att hålla diskussionerna lite mer neutrala då de låg under politik och inte droger, vilket lockade fler drogmotståndare än vad som besöker drogavdelningarna, vilket var roligt.
Citera
2007-12-16, 00:54
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockbob
Vad tycker ni om expanders förslag att flytta den till drogdelen?

Förra gången det var öppet låg det ju i drogdelen, sedan togs det upp igen och det flyttades över till "samhälle" eftersom det hoppades att fler skulle leta sig in på forumet då. Det finns ju många användare som aldrig rör sig i någon av drogdelarna.

Slutresultatet blev dock samma i båda fallena, dvs en nerläggning pga allt för låg aktivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in