Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-12-13, 20:55
Medlem
Dexters avatar
När jag ska bränna en cd med Nero så pluppar cd:n ut med felmeddelandet att skivan är full. Det är helt nya skivor, så problemet måste vara något annat. Har funkat tidigare.

Vad kan orsaka detta??
Citera
2007-12-13, 21:00
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
När jag ska bränna en cd med Nero så pluppar cd:n ut med felmeddelandet att skivan är full. Det är helt nya skivor, så problemet måste vara något annat. Har funkat tidigare.

Vad kan orsaka detta??

Är det cdr eller DVD? Vilken version av Nero har du? Starta Nero och klicka på help>about så ser du.

Och framförallt- vilket sorts filformat försöker du bränna?
Citera
2007-12-13, 21:32
Medlem
Dexters avatar
cdr, nero v6 och mp3-filer. Kom just på att det säkert finns uppdateringar till nero6. har inte uppdaterat programmet på drygt 2 år, ska testa att ta hem senaste uppdateringen och se om det hjälper.
Citera
2007-12-14, 12:59
Medlem
Dexters avatar
Nu har jag uppdaterat nero och resultatet är detsamma. Kan det vara fel på brännaren??
Citera
2007-12-14, 14:40
Medlem
DennisOlofs avatar
Är du säker på dom inte är använda ? Nya från förpackningen ?

Du kanske behöver uppgradera mjukvaran i brännaren. Kan ju vara skivor den inte gillar ?
Citera
2007-12-14, 21:54
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Är du säker på dom inte är använda ? Nya från förpackningen ?

Du kanske behöver uppgradera mjukvaran i brännaren. Kan ju vara skivor den inte gillar ?

Skivorna kommer från en 100-pack och jag har bränt från den innan med perfekt resultat, med samma brännare och dator. Det måste helt enkelt hänt nåt med hårdvaranm, dvs brännanen eller hur?
Citera
2007-12-14, 22:19
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:

Vad kan orsaka detta??
Jag har samma problem med nya DVD-skivor och IMGburn. Antingen säger den att skivan är full eller att inget medium finns. Brännaren är en sådan här http://www.dustinhome.se/pd_5010098662.aspx och jag kör med Vista Ultimate. Ibland fungerar det att bränna mest efter omstart men senaste tiden vill den inte alls.
Citera
2007-12-15, 06:48
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Testa en skiva som NERO säger är full i ett annat program. Om det fungerar är det NERO som är problemet. Om det fortfarande står att skivan är full, så är den det. Eller så är det fel på skivorna.
Citera
2007-12-15, 12:56
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxUxxxx
Testa en skiva som NERO säger är full i ett annat program. Om det fungerar är det NERO som är problemet. Om det fortfarande står att skivan är full, så är den det. Eller så är det fel på skivorna.

Så du menar att det inte kan vara ett rent hårdvarufel?? Alltså fel på själva brännaren
Citera
2007-12-15, 13:13
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Citat:
Så du menar att det inte kan vara ett rent hårdvarufel?? Alltså fel på själva brännaren

Klart det kan vara fel på brännaren. Men det är ju relativt lätt att kolla vad som är fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in