2007-12-10, 20:37
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
vilka affärer säljer smällare i tyskland nu då? typ Real, Familia, netto, Aldi?

citerar mitt eget, ifall nån har missat min fråga =)
2007-12-10, 21:01
Medlem
Raketsnors avatar
Ja minns att förra året köpte ja 2st 100-pack av riktigt små smällare för några tior. Riktigt roliga saker faktiskt, de kom i en röd låda som det stod på tyska som ja självklart inte kommer ihåg. Någon som känner igen dessa och vet vilka jag menar? Skulle va skoj o få tag på ett sånt paket i år igen.
2007-12-10, 21:03
Medlem
Fieldleafs avatar
jag ska beställa den 29 dec. Jag känner inget behov av att maila men gör du det får du gärna berätta hur det gick
2007-12-11, 18:11
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
jag ska beställa den 29 dec. Jag känner inget behov av att maila men gör du det får du gärna berätta hur det gick
Okej, jo det ska bli intressant om det fungerar eller inte. Är ju inte bara smällare man blev sugen på att beställa, fanns även en och annan raket som verkade intressant, även romerska ljus är kul. Jag förstår inte riktigt vad ni resonerar om, får man bara beställa den 29 dec, på hela året? Drar iväg ett mail nu, redovisar svaret här.
2007-12-11, 18:14
Medlem
Fieldleafs avatar
Jag tror att det bara är den 29-31 dec för att inte folk ska köpa och smälla året runt utan bara vid nyår. Annars så ska du ha tillstånd. det är det vi diskuterat och jag kan ha fel det vet jag men kan i alla fall kolla dom datumen om det går
2007-12-11, 18:19
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Jag tror att det bara är den 29-31 dec för att inte folk ska köpa och smälla året runt utan bara vid nyår. Annars så ska du ha tillstånd. det är det vi diskuterat och jag kan ha fel det vet jag men kan i alla fall kolla dom datumen om det går
Frågar väl det också i mailet. Vet du inte av några fler "Web-shops"?
2007-12-11, 18:34
Bannlyst
Citat:

Någon?
2007-12-11, 18:43
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan
Någon?
Menar du Web-shop eller affär, som alltså en vanlig järnhandel här som säljer fyrverkerier?
2007-12-11, 18:46
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw
Menar du Web-shop eller affär, som alltså en vanlig järnhandel här som säljer fyrverkerier?

2007-12-11, 18:51
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Du menar alltså affär inte webshop? Isf så är det väl som i Sverige, varenda Järnhandel säljer det vid Nyår/Valborg. Vet tyvärr ingen speciell affär, tyvärr
2007-12-11, 19:07
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw
Du menar alltså affär inte webshop? Isf så är det väl som i Sverige, varenda Järnhandel säljer det vid Nyår/Valborg. Vet tyvärr ingen speciell affär, tyvärr

tänkte annars kan man åka ner till tyskland o handla smällare, bara ta båten eller bron

har du skickat mailet än?
2007-12-11, 19:10
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
tänkte annars kan man åka ner till tyskland o handla smällare, bara ta båten eller bron
Jo, blir ganska billigt då, om man åker i annat syfte.

FYLL PÅ MED OLIKA WEBSIDOR SOM SÄLJER SMÄLLARE/FYRVERKERIER!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in