2009-01-10, 19:33
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wajjzing
Hej, de är så att jag ska till frankrike i juni, jag undrar bara om dom har smällare till försäljning året runt eller om de bara är på nyårsafton.
Om de fanns så skulle det ju vara skoj att handla lite grann

När jag var där för två sommrar sedan så sålde dom i en butik.
Köpte:
10 paket som såg ut som ryssarna, testat dom, dom smäller rätt bra.
2 paket som såg ut som ryssarna fast lite större, smäller otroligt.
2 paket som såg ut som tigerskott, inte testat faktiskt.
1 paket sånna man tänder mot plån.
Samt 1 paket med fyra stycken smällare som är lite mindre än en toalettrulle. Måste snart smälla dom ju, men jag vill så gärna spara dom samtidigt.. Undrar hur den knallen är
2009-01-10, 19:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Okej det låter fint
Nån som vet vart man ska leta?
Butiker etc. Jag ska nog vara i nice och paris.

Vi bodde två timmar med bil från paris. Vet inte riktigt vad stället hette..
Men det var iallafall ett hotell för turister och massa sånna små affärer med allt möjligt i.
Sista kvällen skulle vi ut och äta, och när vi gjort det gick jag och mina kusiner och kollade lite i skyltfönster och hittade en affär som sålde lite leksaker, otroligt välgjorda softairguns och så smällarna då.
Nästa morgon skulle vi åka, men vi skulle lämmna ett brev eller nått och åkte ner till gatan med affärerna och jag och mina kusiner gick till butiken. Min kusin och bror hade fastnat för softairgunsen och jag på smällarna.

Mins inte riktigt vad dom kostade.,,

Men för allt jag köpte så gick det på kanske 75 kronor, så det var rätt billigt.

Glömde skriva att jag köpte ett smatterband med hundra stycken i. Har inte testat det heller, och eftersom att det börjar ta slut på ryssarna får jag nog ta bort sytråden som håller ihop den och få 100 nya

EDIT:
Vi var vid eiffeltornet en dag och på gatorna runt om låg det paket med smällare. Och vi var där i Juli tror jag.
2009-01-10, 20:02
Medlem
Det vore sjukt kul att få tag på lite riktiga smällare, hoppas någon kan komma med en länk som verkligen fungerar. Och att det kan bekräftas. Jag har mailat några sånadär sidor, men har inte fått något svar. Tyvärr..
2009-01-11, 10:58
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockzor90
Det vore sjukt kul att få tag på lite riktiga smällare, hoppas någon kan komma med en länk som verkligen fungerar. Och att det kan bekräftas. Jag har mailat några sånadär sidor, men har inte fått något svar. Tyvärr..
2009-01-11, 14:12
Medlem
wajjzings avatar
Låter ju grymt!
Hoppas att det finns nu också då. så att dom inte har ändrat lagarna eller så.
Men om man flyger, kan man bara stuffa ner dem i resväskorna då eller?
2009-01-11, 17:53
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Låter ju grymt!
Hoppas att det finns nu också då. så att dom inte har ändrat lagarna eller så.

Det ska tydligen gå att beställa från tifo, men frakten är jättehög. Testa här:
http://www.globaltifo.com/forum/

Citat:
Men om man flyger, kan man bara stuffa ner dem i resväskorna då eller?

Efter elfte september har dom ännu striktare regler, så nej tyvärr..

Men från Frankrike till Sverige i bil var det inga problem, men det var väll mest tur.
2009-01-12, 13:46
Medlem
wajjzings avatar
hmm ajdå...
Om man skickar smällarna på posten då till sig själv?
hur pass säkert är det? (inga större mängder)
2009-01-12, 16:53
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
hmm ajdå...
Om man skickar smällarna på posten då till sig själv?
hur pass säkert är det? (inga större mängder)

Skriver du ingen avsändare eller så så borde det inte vara några större problem. Om jag skickat en flashbomb till Olof Olofsson i Olofström hade han då fått skulden att skicka till sig själv? Tror inte det iallafall, för då hade jag skickat smällare till mina ovänner bara för att
2009-01-12, 18:23
Medlem
wajjzings avatar
haha ahh låter bra, bara man paxckar skiten ordentlgt så
2009-01-12, 19:36
Medlem
Det lär ju inte vara ett brott att någon skickar massa smällare till en från Tyskland..
2009-01-12, 23:03
Medlem
Jo det jag satt nyss och sökte (ca 35 minuter) på nätet efter smällare men kan då fan inte hitta något!?!.

Är det någon som bara kan skirva upp ett par länkar som kan klicka på så att man kommer till en sida där man kan beställa sm'ällare!

Tack på förhand!
2009-01-13, 00:24
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gothenburggraff
Jo det jag satt nyss och sökte (ca 35 minuter) på nätet efter smällare men kan då fan inte hitta något!?!.

Är det någon som bara kan skirva upp ett par länkar som kan klicka på så att man kommer till en sida där man kan beställa sm'ällare!

Tack på förhand!

Om du nöjer dig med bangers så titta här:
http://www.globaltifo.com/forum/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in