2010-10-25, 21:39
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Porter
Om man skulle skoja till det o beställa någon av deras shells, hur får man till en mösare på bästa sätt?

Får man inte en mösare med? Mösare är väl det rör man skjuter upp shellsen(kulorna) från/med?
2010-10-25, 21:41
Medlem
Citat:
glöm inte cipollan! Det är visst 90g o inte 75 som jag trodde innan.
Visserligen något dyrare än Cobran men nästa dubbelt så kraftig sett till mängd pulver

Ja, men är inte 90g flash lite för mycket, borde höras en del. Men priset är ungefär samma faktiskt.
2010-10-25, 21:45
Medlem
Citat:
Om man skulle skoja till det o beställa någon av deras shells, hur får man till en mösare på bästa sätt?

Dom hade 4 st mörsare på sidan man kunde köpa igår, tror det var runt 10 EUR för 75 mm verkar vara borta nu.
2010-10-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas279
Ja, men är inte 90g flash lite för mycket, borde höras en del. Men priset är ungefär samma faktiskt.

Cobran hörs också. Är du orolig över att det ska låta ska du inte köpa något av ett.
Synd att lönen inte kommer för ens nästa månad. Iofs nöjer jag mig gott med Cobra 6 2G, Cobra 6 Special och Cipolla är alldeles för dyra.

Jag såg att någon verkade beställt från EP men istället fått Explod, stämmer det?
Senast redigerad av Rytve 2010-10-25 kl. 22:01.
2010-10-25, 22:05
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Dom hade 4 st mörsare på sidan man kunde köpa igår, tror det var runt 10 EUR för 75 mm verkar vara borta nu.

I början av September kunde man beställa shells och mörsare så skulle levereras i mitten av Oktober. Jag såg att det fanns mörsare på sidan igår men han hade tydligen tagit bort dom igen. Jag passa iaf på att beställa en låda 6"shells och 5st 150mm mörsare när det var det erbjudandet. Men mörsarna var rätt dyra 25Euro/st. Men det skulle tydligen vara väldigt bra kvalité på dom. Får se nu när det kommer, när jag sökte på mitt paket idag så hade dom kommit till Sverige iaf
Senast redigerad av Harryb 2010-10-25 kl. 22:36.
2010-10-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Cobran hörs också. Är du orolig över att det ska låta ska du inte köpa något av ett.
Synd att lönen inte kommer för ens nästa månad. Iofs nöjer jag mig gott med Cobra 6 2G, Cobra 6 Special och Cipolla är alldeles för dyra.

Jag såg att någon verkade beställt från EP men istället fått Explod, stämmer det?

Klart det ska låta men inte så man får 2 pike bussar efter sig, är lite känsligt i Malmö nu.
Om du funderar på cobra 6 2g så finns viper 2 lite billigare dock bara 22 gram flash, kostar 4 eur.http://www.euro-pyro.com/index.php?cat=products&site=details&pid=100073

Ja nån hade fått det istället har jag för mig att jag läste, det var slut på cobra tror jag det var.
Senast redigerad av Andreas279 2010-10-25 kl. 22:23.
2010-10-25, 22:34
Medlem
Citat:
Klart det ska låta men inte så man får 2 pike bussar efter sig, är lite känsligt i Malmö nu.
Om du funderar på cobra 6 2g så finns viper 2 lite billigare dock bara 22 gram flash, kostar 4 eur.http://www.euro-pyro.com/index.php?cat=products&site=details&pid=100073

Ja nån hade fått det istället har jag för mig att jag läste, det var slut på cobra tror jag det var.

Att dra av någon form av smällare i den storleksklassen i en stad är inte vidare genomtänkt. Med så många sprängningar det är i Malmö spelar det ingen roll vilken dag det är på året (förutom nyår).
Jag åkte utanför staden när jag testa mina delova. Skulle aldrig få för mig att dra av en sådan inne bland människor och hus.

Man kan då undra varför inte EP lagt upp Explod i sortimentet om nu någon fått Explod istället.
2010-10-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Att dra av någon form av smällare i den storleksklassen i en stad är inte vidare genomtänkt. Med så många sprängningar det är i Malmö spelar det ingen roll vilken dag det är på året (förutom nyår).
Jag åkte utanför staden när jag testa mina delova. Skulle aldrig få för mig att dra av en sådan inne bland människor och hus.

Man kan då undra varför inte EP lagt upp Explod i sortimentet om nu någon fått Explod istället.

Klart Gustav är olämpligt, där jag hade tänkt att testa är det några enstaka hus inom 300 m kanske. åka ut på landet är ingen hit med bus direkt. ska ha det mesta till nyår så det löser sig nog. vad är lämpligt avstånd till smällaren 50 m ?

Kanske tog slut innan dom kom upp på sidan, förmodligen eftertraktade.
Senast redigerad av Andreas279 2010-10-25 kl. 22:51.
2010-10-26, 20:44
Medlem
Henry Porters avatar
Det var jag som fick Explode. Jag frågade helt enkelt om han hade 50 grammare av något fabrikat.

Skall kolla igenom sidan igen om jag hittar någon mösare. Det hade varit kul med några 4" på nyårsnatten och kanske även saluten
2010-10-26, 20:46
Medlem
Henry Porters avatar
Citat:
vad är lämpligt avstånd till smällaren 50 m ?

min. 30m står det på exploden.
2010-10-26, 21:26
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Bild på den? Vet inte riktigt hur dom ser ut :P
2010-10-26, 21:32
Medlem
Citat:

vad fick du betala, 9,50 eur ? kanske skulle fråga han.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in