2007-12-13, 14:41
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfJeffel
Och jag köpte en gitarr för att sälja den?
Jag påpekade bara att Gibsons Faded modeller inte är helt enkla att sälja begagnade. Även om du inte tror mig så kan man tröttna på gitarrer, eller vilja finansiera ett nytt köp genom att sälja sin aktuella gura. Men om du tycker att det är prisvärt så kör på det.
Citera
2007-12-13, 20:46
Medlem
SmurfJeffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag påpekade bara att Gibsons Faded modeller inte är helt enkla att sälja begagnade. Även om du inte tror mig så kan man tröttna på gitarrer, eller vilja finansiera ett nytt köp genom att sälja sin aktuella gura. Men om du tycker att det är prisvärt så kör på det.
Jo man kan säkert tröttna på gitarrer, men jag tänkte köpa en billigare gitarr, men gick upp ett par tusen eftersom jag tänkte att då kommer jag att kunna ha den några år extra.
Sen vad som är lätt och svårt att sälja begagnat, det går väl i vågor.. Det finns alltid snorungar som vill ha sin "idols" gitarr, och då blir det eftertaktat igen..
Och den kändes definitivt bättre än en epiphone
Citera
2007-12-13, 23:03
Medlem
csts avatar
Citat:
Jo man kan säkert tröttna på gitarrer, men jag tänkte köpa en billigare gitarr, men gick upp ett par tusen eftersom jag tänkte att då kommer jag att kunna ha den några år extra.
Sen vad som är lätt och svårt att sälja begagnat, det går väl i vågor.. Det finns alltid snorungar som vill ha sin "idols" gitarr, och då blir det eftertaktat igen..
Och den kändes definitivt bättre än en epiphone
Att det är bättre än en Epiphone kan jag hålla med om. Dock har jag svårt att se en uppgång på marknaden för faded guror antagligen för att de är billiga att köpa nya. Utefter din budget så kan jag inte klaga på ditt val, tänkte bara att det kunde vara bra att veta.
Citera
2007-12-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ska köpa en till gitarr, är ute efter något med humbuckers. Har kollat lite på mexicobyggda stratocasters, men vill gärna ha fler förslag på vad jag kan köpa!
Ljud går före utseende alla gånger för mig, och jag spelar mest rock och metal.
Kan tillägga att det är en begagnad jag är ute efter, tycker att man får mer för pengarna då!

Skulle helt klart köra på någon av Ibanez' modeller med fast stall. Mycket gitarr för pengarna. Släng i ett par aktiva mickar också, så har du en gitarr som håller i mågna år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in