2007-12-10, 11:55
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Jag vill inte försvara någon form av våld. Allt våld är ett svaghetstecken. Men du skulle bara veta hur många män som kommer undan utan att straffas alls! Trots att de begått minst lika grovt våld som att bitas!

Du blandar äpplen och päron min vän. I de fall en man, eller förall del en kvinna, undkommer ansvar så beror det på att åklagaren inte har lyckats styrka brott.

I det fall som diskuteras i tråden hade åklagare styrkt brottet men påföljden för den kvinnliga gärningsmannen blev med alla sannolikhet betydligt lindrigare jämfört med om en man hade begått samma gärning.Att kvinnor får lindrigare påföljder är bevisat, läs gärna "Gärningsmannen är en kvinna".

Som du kanske nu förstår var ditt motargument inte relevant för diskussionen.
Citera
2007-12-10, 19:20
Medlem
Memnoks avatar
OT raderat.
/mod
Citera
2007-12-10, 19:27
Medlem
Freedom Fighters avatar
Det är ju sådana här saker som feminister borde kämpa emot, eftersom det per automatik placerar kvinna i det "svagare" facket . Ska feminismen som ideologi vinna någon form av respekt och trovärdighet, så vill det till att man ser till hela bilden och inte bara den som mis(o)gy(n)nar ( ) kvinnor världen över.

... tycker jag ...
Citera
2007-12-10, 20:39
Bannlyst
Fruktsallad?

Citat:
Ursprungligen postat av Kreutz
Du blandar äpplen och päron min vän. I de fall en man, eller förall del en kvinna, undkommer ansvar så beror det på att åklagaren inte har lyckats styrka brott.

I det fall som diskuteras i tråden hade åklagare styrkt brottet men påföljden för den kvinnliga gärningsmannen blev med alla sannolikhet betydligt lindrigare jämfört med om en man hade begått samma gärning.Att kvinnor får lindrigare påföljder är bevisat, läs gärna "Gärningsmannen är en kvinna".

Som du kanske nu förstår var ditt motargument inte relevant för diskussionen.

Inte alls min vän! Jag menar fall där det bevisats att mannen begått våldtäkt men sluppit straff för att offret varit berusad eller följt med in i lägenheten frivilligt eller haft för utmanande klädsel på sig!
Citera
2007-12-10, 20:42
Bannlyst
Jag håller med!

Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Det är ju sådana här saker som feminister borde kämpa emot, eftersom det per automatik placerar kvinna i det "svagare" facket . Ska feminismen som ideologi vinna någon form av respekt och trovärdighet, så vill det till att man ser till hela bilden och inte bara den som mis(o)gy(n)nar ( ) kvinnor världen över.

... tycker jag ...

Hittills har jag aldrig träffat en enda feminist som har kämpat för att kvinnor skall få lindrigare straff än män!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in