Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-12-02, 20:55
Medlem
Hej, osäker på om jag ska lägga det här, eller i hårdvara. Men tror det ska vara här.

Jag har ett problem med mna usbportar, eller drivrutiner borde det vara?

Men jag förstår inte hur jag ska åtgärda det.

Det är så att när jag stoppar in ett Flashminne tillexempel, som inte ska behöva några drivrutiner, så kommer det upp ett felmeddelande om att den inte känns igen.

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/probskit.bmp

Jag har provat avinstallera alla usbportar, men när man stoppar in ett flashminne eller en kortläsare så kommer bara det där meddelandet upp.

Musen och Tangentbordet funkar fint genom usb så.

Förr funkade kortläsaren, men det gör den inte nu längre.

Åtgärder jag har vidtagit:
*Avinstallerat alla usbportar.
*Formaterat om datorn.
*Installerat windows uppdateringar

Så, nån som vet vad felet är? Det verkar ju bara vara så att datorn inte fattar att det är ett flashminne utan bara nåt randomskit.

Jag har sökt och googlat. Hittade en massainformation, men inget hjälper.
Citera
2007-12-02, 21:43
Bannlyst
Klart det behöver drivrutiner, men finns XP loggan på paketet skall det ej behövas till win.XP.
Även mycke annat funkar, men ev inte det du har.
Kollat på tilllverkarens hemsida efter drivrutiner?
Det bör vara de som fattas
Citera
2007-12-02, 23:51
Moderator
Falukropps avatar
Troligen är felet att kortet eller kortläsaren inte rapporterar sig självt riktigt.

Prova först kortläsaren+kortet i en annan dator. Sen kan du testa med ett annat likadant kort, så vet du i alla fall om det är din dator, kortläsaren eller kortet som jävlas.
Är det kortet eller kortläsaren eller kortet kan du försöka göra rent kontaktblecken på minneskortet, och USB-kontakten + kontaktblecken i kortläsaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in