Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-14, 14:45
Medlem
DennisOlofs avatar
filur2k, ok. Det förstår jag, bärbara är inte roligt att försöka skruva upp eller röra. Men det du kan göra är ju att kolla i manualen (PDF på nätet) eller om du har pappersversion. Där står det garanterat hur man nollställer bios.

Det kan vara enklare än du tror, på många bärbara kan man öppna luckor för att komma åt hårddisken och lite annat. Det är mycket enkelt, då behöver man inte öppna hela datorn.

Och är det en dator med bra prestanda osv, varför inte fråga vad en firma skulle ta om du lämnar in den. Finns ju många firmor som pysslar med bärbara dessutom ska dom bara nollställa bios åt dig. Värt att höra sig för vad det skulle kosta.
Citera
2007-12-14, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
filur2k, ok. Det förstår jag, bärbara är inte roligt att försöka skruva upp eller röra. Men det du kan göra är ju att kolla i manualen (PDF på nätet) eller om du har pappersversion. Där står det garanterat hur man nollställer bios.

Det kan vara enklare än du tror, på många bärbara kan man öppna luckor för att komma åt hårddisken och lite annat. Det är mycket enkelt, då behöver man inte öppna hela datorn.

Och är det en dator med bra prestanda osv, varför inte fråga vad en firma skulle ta om du lämnar in den. Finns ju många firmor som pysslar med bärbara dessutom ska dom bara nollställa bios åt dig. Värt att höra sig för vad det skulle kosta.

Jag har hittade en manual som är PDF men det står inte hur jag ska göra för att flasha om bios och dom ända luckor som finns är till Ramminnet och till Processorn.

Jag tog datorn till en datahandlare och dom sa att det var ganska kört så länge jag inte ringe Dell och frågade efter hjälp. Och jag ringde dell men dom ville ha Serienr och det kan jag inte ge dom...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in