Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-01, 19:06
Medlem
Emxs avatar
Hej, jag har problem med att windows visar att jag har en diskettenhet trots att datorn inte har en sådan.

När jag ska stänga av datorn så kommer det ibland upp ett felmeddelande om att diskettstationen inte är stängd. Alternativen är då Avbryt, försök igen och ignorera, försökt med ignorera men det händer ofta att felmeddelandet kommer upp en eller två gånger till innan datorn stänger av sig. Meddelandet kommer när det står "windows avslutas".

3,5-tumsdiskett ( A: ) visas också i utförskaren.

Jag har ett kontrollerkort som jag kopplat in två hårddiskar i, en dvdbrännare och en extern hårddisk. Har inte haft en diskettenhet inkopplad någonsin i datorn.

Vet ni vad det kan bero på och hur man åtgärdar det?
Citera
2007-12-01, 19:10
Medlem
X_surfers avatar
Har för mig att det brukar finnas en inställning för det i BIOS
Citera
2007-12-01, 19:24
Medlem
Sääbääs avatar
Man kan väl bara högerklicka på den på "den här datorn" så inaktiverar du enheten?

Tror det ska funka..
Citera
2007-12-01, 19:49
Medlem
Emxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
Man kan väl bara högerklicka på den på "den här datorn" så inaktiverar du enheten?

Tror det ska funka..

Det funkade, gick in i enhetshanteraren och Avinstallerade diskettenheter, hoppas det håller sig nu då. Lätt fixat i så fall.

Tack.
Citera
2007-12-01, 20:09
Medlem
Sääbääs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emx
Det funkade, gick in i enhetshanteraren och Avinstallerade diskettenheter, hoppas det håller sig nu då. Lätt fixat i så fall.

Tack.

Skönt att det fixade sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in