2007-11-29, 11:27
Medlem
Vad tror våra Flashbackare om att låta investera sin förmögenhet i äkta mattor? Jag har funnit följande annonser på Blocket som anknyter till detta:

1) http://www.blocket.se/vi/14290689.htm
2) http://www.blocket.se/vi/14295337.htm
En del personer som jag varit i kontakt med menar att det är smartare att göra som jag gjort innan och fortsätta spara i aktier/aktiefonder medan några anser att mattmarknaden varit stegrande i flera år. Det har även hävdats att risken för en krasch i finanssektorn får anses vara större än när det gäller det "eviga" värdet på äkta mattor. Enkelt uttryckt vad tror ni om riskerna aktier vs mattor?
Citera
2007-11-29, 11:48
Bannlyst
Du kan nog göra din deal med Akbar Razavi och berätta hur det gick!
Citera
2007-11-29, 14:00
Avslutad
En sak som är ganska intressant är att soffan står på en av de oanvända mattorna,

Om de är oanvända antar jag att deras plats på golvet under soffan inte är deras vanliga plats. Men varför då lägga fram och ställa soffan på, när man skall fota dem?
Citera
2007-11-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.brun
En sak som är ganska intressant är att soffan står på en av de oanvända mattorna,

Om de är oanvända antar jag att deras plats på golvet under soffan inte är deras vanliga plats. Men varför då lägga fram och ställa soffan på, när man skall fota dem?

mattorna ökar bara i värde om de är användna under fot, det är smuts som gör att mattar måste tvättas som förstör.
Citera
2007-11-29, 15:02
Medlem
Tack för info

Tack för intressant info. Det verkar vara prisvärt. Ska ta mig en funderare. Frugan delar inte uppfattningen om köpen men kvinnor och investeringar är inte alltid (aldrig) en bra kombination.
Citera
2007-11-29, 18:34
Medlem
Gurkan100s avatar
En halv mille för en jävla matta? hmmmmmmm
Citera
2007-11-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBlittleuser
mattorna ökar bara i värde om de är användna under fot, det är smuts som gör att mattar måste tvättas som förstör.
Det har väl inget med saken att göra när säljaren påstår att den är oanvänd men uppenbarligen ligger under en soffa.

Dessutom känns det ju rent spontant som att använda den under fot är det som gör den smutsig.
Citera
2007-11-29, 20:04
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Tack för intressant info. Det verkar vara prisvärt. Ska ta mig en funderare. Frugan delar inte uppfattningen om köpen men kvinnor och investeringar är inte alltid (aldrig) en bra kombination.

Inte idioti och investeringar heller.

Du vet inte om mattjäveln är värd 480 000, 430 000, 48 000 eller 4 800.
Citera
2007-12-08, 20:43
Medlem
njae....

"Investera" i äkta mattor?

Det förutsätter att man senare kan avyttra mattorna med god avkastning.
Mattorna i annonsen är nyare av mycket hög kvalitet.
Att hitta en kunnig köpare för dessa priser ser jag som närmast omöjligt.
Mattkännare placerar inte dessa summor på denna typ av mattor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in