Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-27, 18:57
Medlem
Chippers avatar
Hej,

Jag har ett smärre problem vad det gäller mappar på min dator. Det är nämligen så att mapparna på den ena hårddisken är vända bakofram.

Med andra ord:

När jag öppnar t.ex. Winamp och ska lägga till en låt så hamnar jag inte i början, A, utan jag hamnar i slutet: W.

Vad beror detta på, och går det att ändra? Enormt störande då alla mappar osv. ligger längst bort.
Citera
2007-11-27, 19:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Ovanför översta filen i katalogen har du en list där det står "Namn", "Storlek", "Typ" etc. Klicka på "Namn" så vänder du på bokstavsordningen, alternativt "Typ" då för att sortera på det istället.
Citera
2007-11-27, 19:55
Medlem
Chippers avatar
Men i utforskaren så är det ok.

Det är när jag ska öppna filer typ i Winamp, skicka fil i MSN osv som det blir fel. När den där lilla rutan kommer upp. Jag vet jag kan sortera efter 'namn' men jag vill slippa göra det varje gång, det ska ju vara så automatiskt!

Hur får man datorn att förstå det?
Citera
2007-11-28, 05:39
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipper
Men i utforskaren så är det ok.

Det är när jag ska öppna filer typ i Winamp, skicka fil i MSN osv som det blir fel. När den där lilla rutan kommer upp. Jag vet jag kan sortera efter 'namn' men jag vill slippa göra det varje gång, det ska ju vara så automatiskt!

Hur får man datorn att förstå det?

Ah, du menar den typen av dialogruta. Jadu, det har inte jag heller lyckats med under de år jag haft windows, så får du till det så får du mer än gärna posta hur du gjorde..
Citera
2007-11-29, 17:39
Medlem
Chippers avatar
Jävla dyngdator.

Blir tokig på skiten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem