Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-28, 15:21
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenoniz
TIll OS X finns ju: http://www.ntfs-3g.org/
Nån som vet om det programmet är bra?
Det funkar, men är väldigt segt.
Citera
2007-11-28, 15:29
Medlem
Alltså.
Eftersom det är en NAS disk så är ju filsystemet den använder ganska oviktigt.
Datorn kommuncerar ju med den via nätverket, så då är ju protokollet den använder det viktiga, exempelvis SMB eller AppleTalk eller så.

Kommunikationen med filsystemet sköts ju via den "inbygga servern" i NAS disken, och då spelar det inget roll vilket filsystem den har, sålänge servern fattar det.
Citera
2007-11-28, 20:52
Medlem
datajesuss avatar
min erfarenhet är att wd's nätverksdiskar är skandal. taskig kompatiblitet och dålig speed. köp istället en promise ns4300n. där kan du plugga i 4st diskar med raid eller jbod. funkar perfekt till osx och windows. qnap och nån till ska fungera bra för osx och windows, men har inte testat själv
Citera
2007-11-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Yes sir!
Nej, jag tror inte det.

En airport extreme-basstation lär knappast stöda NTFS, iallafall inte både läs och skriv. Det är ju microsofts filsystem och dom sitter på specifikationerna.
Citera
2007-11-29, 15:38
Medlem
Precis som EyEr0n säger spelar det ingen roll vilket filsystem det är om det är en NAS vi snackar om.
Köp en NAS som kör SMB och/eller AFP.
Jag har en http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099358 som jag använder för alla datorer i hemmet, OS X såväl som Win.
Citera
2007-11-30, 21:01
Medlem
Crunchies avatar
Detta stod om produkten, kan vara bra att påpeka

Just nu prisvärt lagringsmedia med snygg design. Hastigheten är helt beroende på ditt nätverk eftersom USB2.0-uttaget på baksidan endast är till för att ansluta t ex USB-minne mm. Det går alltså INTE att ansluta denna enhet till din dator via USB-sladd, och detta framgår inte någonstans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in