2008-05-29, 23:56
  #49
Medlem
Skönt att man bor i Stockholm där integrationen lyckats allt bättre och problem med utanförskap hela tiden minskar. Här finns inga brinnande bilar. En sten som flyger genom luften har tydligen setts till ett par gånger. Ekonomin är bra, högkonjuktur, folk har jobb - det går bra nu.

Fy fan va skönt det är att bra i Stockholm.
Citera
2008-05-30, 00:23
  #50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PrincePar
Skönt att man bor i Stockholm där integrationen lyckats allt bättre och problem med utanförskap hela tiden minskar. Här finns inga brinnande bilar. En sten som flyger genom luften har tydligen setts till ett par gånger. Ekonomin är bra, högkonjuktur, folk har jobb - det går bra nu.

Fy fan va skönt det är att bra i Stockholm.

Ja fy fan va skönt det är att bo i Sthlm. Den enda staden i Sverige som är stor nog att aktivt kunna placera ut alla svartskallar i förorter låångt från innerstan och andra mer bemedlade områden. Så att eliten slipper daglig kontakt med invandrare (annat än från Achmed på Hötorget) och får ha sina barn i etniskt svenska skolor.
Citera
2008-05-30, 00:30
  #51
Medlem
Yanko Pitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincePar
Skönt att man bor i Stockholm där integrationen lyckats allt bättre och problem med utanförskap hela tiden minskar. Här finns inga brinnande bilar. En sten som flyger genom luften har tydligen setts till ett par gånger. Ekonomin är bra, högkonjuktur, folk har jobb - det går bra nu.

Fy fan va skönt det är att bra i Stockholm.
Snart är det dags att smaka på lite lågkonjuktur. Då förblir inte allt frid och fröjd.
Citera
2008-05-30, 09:20
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanko Pitch
Snart är det dags att smaka på lite lågkonjuktur. Då förblir inte allt frid och fröjd.

Då kanske vi får se en och annan sten fara genom luften, porschar i brand och upplopp i Tensta, Alby, Hallunda, Rinkeby etc.

Nja, så illa är det inte i dessa områden även om de är starkt segregerade. Jag brukar föreläsa på en skola i Alby, där finns det inte en enda etnisk svensk elev.
Eleverna är som de flesta elever är i de yngre tonåren. De har även glimten i ögat och vet att de måste kämpa extra hårt för att ta sig därifrån. En del fattar och kommer lyckas med det, en del stannar och kanske trivs med det.
Allt fler invandrarungdomar söker sig även in till innerstadsskolorna, dvs de eleverna med högst betyg. Där träffar de personer med en helt annan bakgrund. Ungdomar från Lidingö, Innerstaden, Djursholm etc som aldrig kommit i kontakt med "invandrarbarn". Bla bla, poängen är att situationen i Stockholm inte alls är alarmerande eller katastrofal. Det ser bra ut.. I Stockholm. Jävligt skönt att man får bo i hufvudstaden.

Shooo Breee!
Citera
2008-05-30, 09:33
  #53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PrincePar
Då kanske vi får se en och annan sten fara genom luften, porschar i brand och upplopp i Tensta, Alby, Hallunda, Rinkeby etc.

Nja, så illa är det inte i dessa områden även om de är starkt segregerade. Jag brukar föreläsa på en skola i Alby, där finns det inte en enda etnisk svensk elev.
Eleverna är som de flesta elever är i de yngre tonåren. De har även glimten i ögat och vet att de måste kämpa extra hårt för att ta sig därifrån. En del fattar och kommer lyckas med det, en del stannar och kanske trivs med det.
Allt fler invandrarungdomar söker sig även in till innerstadsskolorna, dvs de eleverna med högst betyg. Där träffar de personer med en helt annan bakgrund. Ungdomar från Lidingö, Innerstaden, Djursholm etc som aldrig kommit i kontakt med "invandrarbarn". Bla bla, poängen är att situationen i Stockholm inte alls är alarmerande eller katastrofal. Det ser bra ut.. I Stockholm. Jävligt skönt att man får bo i hufvudstaden.

Shooo Breee!

Ser bra ut my ass. Skolorna som är invandrardominerade är rena katastroferna, bedriva god undervisning i dessa är FULLSTÄNDIGT omöjligt. Det vet alla som gett sig på den uppgiften. Stängda tunnelbanestationer i Tensta, bussar som slutar rulla i Husby, massor av tungt kriminella svartskallar på uteställena, enorm arbetslshet i förorterna etc etc. Att säga att det "ser bra ut" är verkligen att tala om grader i helvetet.
Citera
2008-05-30, 17:59
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Ser bra ut my ass. Skolorna som är invandrardominerade är rena katastroferna, bedriva god undervisning i dessa är FULLSTÄNDIGT omöjligt. Det vet alla som gett sig på den uppgiften. Stängda tunnelbanestationer i Tensta, bussar som slutar rulla i Husby, massor av tungt kriminella svartskallar på uteställena, enorm arbetslshet i förorterna etc etc. Att säga att det "ser bra ut" är verkligen att tala om grader i helvetet.

Det jag påpekar är att det finns hopp om att det går åt rätt håll, för det gör det. Arbetslösheten för personer med invandrarbakgrund har minskat kraftigt på ett par år. Invandrares köpkraft har ökat rejält under de senaste fem åren. Det finns naturligtvis fortfarande stora sociala problem i stockholms förorter, det som är positivt är att det går åt rätt håll. Ligisterna som sabbade tunnelbanestatioen består av ett gäng 14 åringar på 30 pers. Det är dem som skapat rubriker. Invånarna i dessa områden tror jag har tagit hand om "buset" på sitt sätt...

Gangsters har det funnits i krogvärlden i alla tider. Inget nytt. Även krogvåldet har minskat kraftigt i Stockholm.

http://www.sr.se/cgi-bin/isidorpub/PrinterFriendlyArticle.asp?artikel=420989&ProgramI D=103

hoppsan, Rinkebyskolan blev bäst i Sverige i matematik år 2004..

Suckerzzz
Citera
2008-05-31, 00:20
  #55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PrincePar
Det jag påpekar är att det finns hopp om att det går åt rätt håll, för det gör det. Arbetslösheten för personer med invandrarbakgrund har minskat kraftigt på ett par år. Invandrares köpkraft har ökat rejält under de senaste fem åren. Det finns naturligtvis fortfarande stora sociala problem i stockholms förorter, det som är positivt är att det går åt rätt håll. Ligisterna som sabbade tunnelbanestatioen består av ett gäng 14 åringar på 30 pers. Det är dem som skapat rubriker. Invånarna i dessa områden tror jag har tagit hand om "buset" på sitt sätt...

Gangsters har det funnits i krogvärlden i alla tider. Inget nytt. Även krogvåldet har minskat kraftigt i Stockholm.

http://www.sr.se/cgi-bin/isidorpub/PrinterFriendlyArticle.asp?artikel=420989&ProgramI D=103

hoppsan, Rinkebyskolan blev bäst i Sverige i matematik år 2004..

Suckerzzz

Vi har varit i en blomstrande högkonjunktur som inte setts till på riktigt länge. ALLAS köpkraft har ökat, ALLA etniska grupper har fått flera jobb. Det som eventuellt är intressant är att jämföra förbättringarna mellan etniska svenskar och invandrare (som helst ska härstamma från problemländer) först DÅ kan vi tala om ett positivt/negativt resultat. Sedan får vi se hur det hela står sig i en stundande lågkonjunktur.

Det sista säger inte ett skit. Det är det genomsnittliga studieresultatet som är intressant snarare än vad någon/några få individer klarar av i ett specifikt ämne.
Citera
2008-06-01, 04:30
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej, vad i helvete är det för mardrömscenarie som väntar oss? Än så länge ser vi bara försmaken! Vi kanske tänker oss att detta är en övergående fas. Att detta på något sett ska blåsa över. Men om ni inbillar er detta kan jag ge er ett sanningens ord - att detta är bara början.

Vi trycker ihop invandrare på en yta som borgar för ilska och ond bråd död. Vi tvingar in människor i redan fulla ghetton. Vad gott ska komma av detta?

Bränder, rån, mord och våldtäkt - vi ser det varje dag.

Alla minns vi den tid då Sverige var rent och tryggt! Nu är drömmen krossad!

Det brinner i vårt land och ingen brandkår finns att tillgå! Den som finns får stenar kastade på sig.
Vi försvinner, vi som trott på solidaritet! Detta ord är stulet från oss, av människor som kanske inte anade vad som skulle gå snett! Men nu, nu brinner Sverige! Nu nu är alla drömmar döda. Vi fåtal svenskar som ännu uthärdar, blir skattemässigt pungslagna. Vi betalar för vår undergång.

Jag ser på de som talar om solidaritet, det som tidigare var ett vackert ord, som jordens avskum!

Vad är det de vill att jag ska bidra med? Inte längre är det mina pengar, det handlar om min säkerhet, mina döttrar och systrar och det handlar om mitt liv - och det är detta de vill åt!

Fy fan för mångkultur, fy fan för detta svenskhatande förtryck! Dra åt helvete ni som styrt vårt fina land till denna punkt av fattigdom och missär!

Vill ni ha länkar?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1337413.ab

http://hd.se/landskrona/2006/09/15/just_nu_ny_brand_samma_adress/

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=384725

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_625879.svd

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_627417.svd

Detta från tre dagar!!!

Vad ska vi göra - glöm frågan. Nu måste det vara nog!!!!!

Ut med packet!!!

edit: diskussionsunderlag - allt har sagts förrut, allt har tänkts.

Var hittar vi varandra? Nu är tiden inne - det är dags att säga nej!

Ett utmärkt inlägg!
En PP-analys!

BRAVO!!!!

Tyvärr tror jag Sverige redan är rökt.

"The Point of No Return" is gone.....
__________________
Senast redigerad av Integralen 2008-06-01 kl. 04:33.
Citera
2008-06-01, 10:53
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Vi har varit i en blomstrande högkonjunktur som inte setts till på riktigt länge. ALLAS köpkraft har ökat, ALLA etniska grupper har fått flera jobb. Det som eventuellt är intressant är att jämföra förbättringarna mellan etniska svenskar och invandrare (som helst ska härstamma från problemländer) först DÅ kan vi tala om ett positivt/negativt resultat. Sedan får vi se hur det hela står sig i en stundande lågkonjunktur.

Det sista säger inte ett skit. Det är det genomsnittliga studieresultatet som är intressant snarare än vad någon/några få individer klarar av i ett specifikt ämne.

Ok, här kan du läsa mer om invandrares köpkrafthttp://www.veritas.se/websites/veritas/sd_page/28/Rapport_mangkulturella_marknaden_maj_2007.pdf?

Invandrare ifrån Mellanöstern och Nordafrika har, som grupp, ökat
sin köpkraft med över 30 procent på bara tre år, medan den nordiska gruppen har halkat efter i utvecklingen (–2,7 procent under samma period). Detta var mellan år 2001 - 2004. Det visar att det går åt rätt håll, de har visserligen ökat från en låg nivå men det är naturligtvis positivt. Det andra som står i rapporten är att även om många invandrare gått från bidrag till arbete så har deras disponibla inkommster endast ökat marginellt. Detta är ju helt sjukt! Vad sänder det ut för signaler till människor, jo, att det inte alltid lönar sig att arbeta i Sverige.

Angående Rinkebyskolan; det säger mycket. Det säger att det finns duktiga lärare och att det går att bedriva en bra undervisning.
Citera
2008-06-01, 11:12
  #58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincePar
Ok, här kan du läsa mer om invandrares köpkrafthttp://www.veritas.se/websites/veritas/sd_page/28/Rapport_mangkulturella_marknaden_maj_2007.pdf?

Invandrare ifrån Mellanöstern och Nordafrika har, som grupp, ökat
sin köpkraft med över 30 procent på bara tre år, medan den nordiska gruppen har halkat efter i utvecklingen (–2,7 procent under samma period). Detta var mellan år 2001 - 2004. Det visar att det går åt rätt håll, de har visserligen ökat från en låg nivå men det är naturligtvis positivt. Det andra som står i rapporten är att även om många invandrare gått från bidrag till arbete så har deras disponibla inkommster endast ökat marginellt. Detta är ju helt sjukt! Vad sänder det ut för signaler till människor, jo, att det inte alltid lönar sig att arbeta i Sverige.

Angående Rinkebyskolan; det säger mycket. Det säger att det finns duktiga lärare och att det går att bedriva en bra undervisning.

Tjena.
Din länk fungerar inte, vilket är synd då den varit kul att läsa. Du förstår, när det kommer till blattar vill etablisemanget skönmåla i princip allt. Man blåser upp siffror, mörkar kriminalitet o.s.v.

När det kommer till denna grupps ökade köpkraft kan man därför anta att det är just menat som GRUPP och inte på genomsnittlig individnivå. Om en grupp ökar med säg 30% och alla ändå går på bidrag, ja då kommer deras köpkraft öka med 30%. Därför har vi just en så marginell ökning av medelinkomsten. De jobbar inte, de går fortfarande på bidrag - de har helt enkelt blivit fler.

Deras "köpkraft" kommer nästan utelsutande från svartjobb, fiffel och svenska skattebetalare.

Och vad gäller Rinkebyskolans förträfflighet - vill du placera din kommande barn där?
Citera
2008-06-01, 11:36
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincePar
Skönt att man bor i Stockholm där integrationen lyckats allt bättre och problem med utanförskap hela tiden minskar. Här finns inga brinnande bilar. En sten som flyger genom luften har tydligen setts till ett par gånger. Ekonomin är bra, högkonjuktur, folk har jobb - det går bra nu.

Fy fan va skönt det är att bra i Stockholm.


Fy fan, man känner inte igen sig alls längre i Stockholm. Det är verkligen ett betydande mörkt inslag även på innerstadsgatorna, för att inte nämna innerstadskrogarna. Aldrig förut har en ursprungsbefolkning så snabbts bytts ut. Men i och med att det mörka inslaget blir allt mer framträdande även i Stockholm, och de negativa sidorna inte längre går att PK-förneka, desto större chans att SD får ett genombrott även i huvudstaden. SD borde satsa stenhårt i Stockholm, för här finns ändå stor potential. Stockholmaren i gemen vill ju inte att det ska bli lika illa som i Södertälje - men kanske är det redan försent
Citera
2008-06-02, 02:40
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fy fan, man känner inte igen sig alls längre i Stockholm. Det är verkligen ett betydande mörkt inslag även på innerstadsgatorna, för att inte nämna innerstadskrogarna. Aldrig förut har en ursprungsbefolkning så snabbts bytts ut. Men i och med att det mörka inslaget blir allt mer framträdande även i Stockholm, och de negativa sidorna inte längre går att PK-förneka, desto större chans att SD får ett genombrott även i huvudstaden. SD borde satsa stenhårt i Stockholm, för här finns ändå stor potential. Stockholmaren i gemen vill ju inte att det ska bli lika illa som i Södertälje - men kanske är det redan försent

När jag numera är i Stockholm in "Bizznizz & Pleasure", så förfasas jag över hur denna vackra stad har nerdekats av invandrare som hänger lite överallt i city.
På kvällstid känns det otryggt att vistas i city och speciellt från Stureplan ner till Centralen.
Sist jag var på Stureplan var där 6 polisbilar uppställda och man kände allmänn olust.
En ambulans kom också tutande där.
Jag gick därifrån till ett bättre ställe.
SD borde kunna vinna röster där, men PK-viruset har dessvärre smittat ner många stockholmare.
__________________
Senast redigerad av Integralen 2008-06-02 kl. 02:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in