2010-10-25, 16:55
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Spelar du Black Templars?

Det är nämligen så att vi är ett gäng som på söndag ska spela 3v3, och en av polarna i mitt lag spelar Black Templars. Han är dock inte lika erfaren som några av oss andra och kan behöva hjälp med att få ihop en balanserad lista. Lite tips eller en bra grund som du kan dela med dig av för en lista på 1200p?

Kollar på det under kvällen här så ska jag försöka komma på något. Han måste ju ha med en Emperors Champion då det är över 700 pts så redan där försvinner det lite poäng som han kan kolla på. Men återkommer, och säg vilka ni andra spelar så kan det nog bli lättare.
Citera
2010-10-25, 17:40
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Kollar på det under kvällen här så ska jag försöka komma på något. Han måste ju ha med en Emperors Champion då det är över 700 pts så redan där försvinner det lite poäng som han kan kolla på. Men återkommer, och säg vilka ni andra spelar så kan det nog bli lättare.
Vi är som sagt två lag med tre spelare i varje, 1200 poäng per spelare.

Lag #1 - De goda
Black Templars
Dark Angels - Deathwing
Blood Angels

Lag #2 - De onda
Dark Eldar
Necrons
Tyranids

Jag vet, det ser sjukt dumt ut med 3 Space Marines på samma lag, men vi kom överäns om att lagen skulle bli mest jämna såhär.
Anledningen till att vi bestämde lagen så långt i förväg var så att man skulle kunna kompletera varandra med sina listor. Vi vill ha en så jämn match som möjligt.
Citera
2010-10-25, 20:13
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Vi är som sagt två lag med tre spelare i varje, 1200 poäng per spelare.

Lag #1 - De goda
Black Templars
Dark Angels - Deathwing
Blood Angels

Lag #2 - De onda
Dark Eldar
Necrons
Tyranids

Jag vet, det ser sjukt dumt ut med 3 Space Marines på samma lag, men vi kom överäns om att lagen skulle bli mest jämna såhär.
Anledningen till att vi bestämde lagen så långt i förväg var så att man skulle kunna kompletera varandra med sina listor. Vi vill ha en så jämn match som möjligt.

Okej, men jag antar att Black Templars framförallt ska kontra Necrons med närstridsenheter då? Tyranids krävs det ju en massa eldkraft emot, men här är en lista som kan funka mot alla tre:

Black Templars Armylist 1200 pts

HQ
Emperors Champion - 140 pts
Accept any Challenge NoMatter the odds

Elite
Dreadnought - 125 pts
Lascannons, Close Combat Wpn

Troops
Crusader Squad (5 initiates) - 178 pts
Close Combat Weapons, Bolt Pistol, Crusader Seals, Power Fist(1), Razorback transport (Smoke Launchers)

Close Combat Weapons, Bolt Pistol, Crusader Seals, Power Fist(1), Razorback transport (Smoke Launchers)

Fast Attack
Land Speeders (x3) - 240 pts
Assualt Cannon, Heavy Bolters

Land Speeder (x1) - 70 pts
Typhoon Missile Launcher, Heavy Bolter

Heavy Support
Land Raider Crusader - 265 pts

4 poäng kvar

Nu är jag inte helt hundra då jag aldrig spelat mot Dark Eldars, men den borde kunna funka någorlunda. Glöm inte bort Smoke Launchers vad du än gör.
Citera
2010-10-26, 08:55
Medlem
Undivik skriva ut poäng grabbar. GW är inte helt glada för det och vi vill stödja vårt favo spelföretag
Citat:
Okej, men jag antar att Black Templars framförallt ska kontra Necrons med närstridsenheter då? Tyranids krävs det ju en massa eldkraft emot, men här är en lista som kan funka mot alla tre:

Black Templars Armylist 1200 pts

HQ
Emperors Champion - 140 pts
Accept any Challenge NoMatter the odds

Elite
Dreadnought - 125 pts
Lascannons, Close Combat Wpn

Troops

Fast Attack
Land Speeders (x3) - 240 pts
Assualt Cannon, Heavy Bolters

Land Speeder (x1) - 70 pts
Typhoon Missile Launcher, Heavy Bolter

Heavy Support
Land Raider Crusader - 265 pts

4 poäng kvar

Nu är jag inte helt hundra då jag aldrig spelat mot Dark Eldars, men den borde kunna funka någorlunda. Glöm inte bort Smoke Launchers vad du än gör.
Citera
2010-10-26, 12:41
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hav00K
Undivik skriva ut poäng grabbar. GW är inte helt glada för det och vi vill stödja vårt favo spelföretag
Varför har GW en stick up it's arse över att man skriver ut poäng i sin army list?
Citera
2010-10-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Varför har GW en stick up it's arse över att man skriver ut poäng i sin army list?

dom vill väll man ska köpa codexar
Citera
2010-10-26, 13:32
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Dom vill väl inte att man skriver något från codexen över huvud taget antar jag.

PS. Varför spelar du wow!?
Citera
2010-10-26, 14:10
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Dom vill väl inte att man skriver något från codexen över huvud taget antar jag.

PS. Varför spelar du wow!?
Ingen aning, hade tråkigt.

Iaf, Imorgon så ska det spelas Warhammer, fyra första matcherna i vår lilla miniturnering!
Jag börjar mot 1500p Orks med mina dark Angels, ska fan bli kul.
Citera
2010-10-26, 16:46
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ingen aning, hade tråkigt.

Iaf, Imorgon så ska det spelas Warhammer, fyra första matcherna i vår lilla miniturnering!
Jag börjar mot 1500p Orks med mina dark Angels, ska fan bli kul.
Lycka till! Du kör inte 100% Deathwing va?

Edit: Det va inget nedlåtande mot Deathwing, bara en fråga
Citera
2010-10-26, 17:22
Medlem
Varulvs avatar
Okej, men nu kan inte siffror ingå i en Copyright så jag struntar faktiskt i vad GW säger för tillfället En Armylist är bara jobbig utan poäng.

Hursomhelst, det var i alla fall ett förslag på en armylist.
Citera
2010-10-26, 17:31
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Lycka till! Du kör inte 100% Deathwing va?

Edit: Det va inget nedlåtande mot Deathwing, bara en fråga
Nej, inga special chars tillåtna, så det blir en vanlig arme.
Citera
2010-10-26, 17:59
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Okej, men nu kan inte siffror ingå i en Copyright så jag struntar faktiskt i vad GW säger för tillfället En Armylist är bara jobbig utan poäng.

Hursomhelst, det var i alla fall ett förslag på en armylist.
Och det tackar vi för, jag glömde säga det tidigare.
Citat:
Nej, inga special chars tillåtna, så det blir en vanlig arme.
Hur kul är det att spela Dark Angels på det sättet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in