Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-11-27, 21:01
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TZAA
Intressant att de bästa fiktiva världana skapats som bakgrund till spel. Man kan fråga sig hur det kommer sig att i stort sätt inga sf författare någonsin lyckas lika bra.

Ja, det är helt otroligt. Warhammer 40k, men även Fantasy har riktigt bra bakgrundhistorier.
Citera
2007-11-27, 22:30
Medlem
Panzerbat.s avatar
Detta borde ju platsa här...
Nån som vill spela lite Dawn Of War Dark Crusade över the intarweb nångång?
Citera
2007-11-27, 23:12
Medlem
Panzerbat.s avatar
Oh mumma! Läste precis att med det nya codex Dark Angels så kan man göra en Deathwing-Ravenwing arme!

Börja inhandla nya Dark Angels med adra ord!

HQ
Belial, Master of the Deathwing
Interrogator-Chaplain
Elite
Dreadnought
Troops
Deathwing Terminator Squad
Fast Attack
Ravenwing Attack Squadron
Ravenwing Support Squadron
Heavy Support
Land Raider Crusader
Land Raider
Citera
2007-11-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Oh mumma! Läste precis att med det nya codex Dark Angels så kan man göra en Deathwing-Ravenwing arme!

Börja inhandla nya Dark Angels med adra ord!

HQ
Belial, Master of the Deathwing
Interrogator-Chaplain
Elite
Dreadnought
Troops
Fast Attack
Ravenwing Support Squadron
Heavy Support
Land Raider Crusader
Land Raider

Bara terminators squads som troop choice? Kan någon annan känna lukten av ost?
Citera
2007-11-28, 16:57
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shantak
Bara terminators squads som troop choice? Kan någon annan känna lukten av ost?

Alltså.. det blir en fruktansvärt dyr armé att spela med tanke på att varje Terminator kostar c:a 40 pts.
Citera
2007-11-28, 22:05
Medlem
Monkeymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Alltså.. det blir en fruktansvärt dyr armé att spela med tanke på att varje Terminator kostar c:a 40 pts.

Det är väl inte så vanligt att man spelar 3000pts matcher, right?

Och sen dessutom kommer armén kännas handikappad med endast Terminators som troop choice.
Citera
2007-11-30, 00:41
Medlem
Panzerbat.s avatar
Måste säg att jag älskar Dark angels nya regler.
Till exempel Combat Squads.

Citat:
Instead of having a 10-man unit of Dark Angel Space Marines, you can split that squad when you deploy them into two 5-man squads which both act as scoring units for the purpose of holding objectives in a scenario. Combat Squads also apply for Ravenwing Squadrons; in their case, you can split them into two units of three Ravenwing Bikers.

Ta en 10 man scout squad, ge fem st sniper rifles och de resterande fem shotguns/bolters med chainswords till exempel. Eller ta en devestator squad, placera alla fem heavy weapons i en grupp om fem medans de resterande fem hjälper dina combat squads vid fronten, fem extra boltguns.
Eller så delar du upp heavy weaponry mellan de två grupperna och kan således täcka mer mark med en grupp devestators.

Eller Deathwing Terminators nya regler.
Citat:
Deathwing Terminators (along with the Ravenwing and all Dark Angels Characters) are now Fearless. No longer will Deathwing suffer from pinning.

The Deathwing can now have mixed-weapon squads. This means you can put a Heavy Flamer in with assault-style Terminators where it belongs, or outfit Deathwing Terminators in your squads with either assault weapons or ranged weapons to make them more versatile in any situation. Additionally, for that extra punch before an assault, one of your Lightning Claw or Thunder Hammer Terminators can be armed with a Cyclone Missile Launcher.

Heavy flamers och cyclones till mina lightning claws terminators? Mumma!

Sedan så har vi Deathwing Assault.

Citat:
the Deathwing have gained a powerful ability called Deathwing Assault. This special rule allows you to hold your Deathwing Squads in Reserve during your set-up. Then, at the beginning of your 1st turn, up to half (rounding up) of your Deathwing Squads may now Deep Strike (Independent Characters in Terminator armour also benefit from this rule if they are with a Deathwing Squad). This ability will be a very useful tactic for an all-Deathwing Terminator army, as you will gain the advantage of getting those Deep Striking Terminators stuck in and killing things right away. Deathwing Assault is particularly powerful in a mixed Deathwing and Ravenwing army

Att kunna deep strika sina terminators och independant characters med terminator honors rätt in i fienden? På min första runda?

Kolla nu vad fina Ravenwing har blivit...

Citat:
Ravenwing Squadrons now having the Scouts special rule. They may be deployed at the start of the battle and then, before the 1st turn, they may make a free move, which means 12" of extra movement. On top of that, all Ravenwing Bikers carry a fancy Teleport Homer, which makes any Deathwing Assault more of a precise strike. The Ravenwing Squadron can also take advantage of the Combat Squads rule and split a full Squadron's six bikers into two smaller squads of three to make it harder for your opponent to predict where the Deathwing will choose to make their Deep Strike.

Med tre Ravenwing bike squadrons med combat squads reglen så har man med andra ord sex bike squadrons som rullar rundor på spelplanen.
Sen att deras teleport homers ger en nästan oändligt många alternativ om var man ska DS'a sina terminators är ju bara för jäkla fint!
In med en grupp assault terminators i ett imperial guards regimente och let the lightning claws do the magic.

Förstår ni nu varför jag vill spela med en deathwing-ravenwing armé?
Citera
2007-11-30, 00:48
Medlem
Då flyttar jag min förfrågan hit istället, då.

Denna armén är under uppbyggnad. Målet är att nå 2000 poäng. Jag vill ha så lite pansar som möjligt. Jag känner också att jag behöver lite eldkraft. Åsikter och förslag mottages gärna!

HQ

Librarian – Epistolary = 115pts
+ bolt pistol = 1 pts
tot: 116pts

Command squad – 5x15 = 75pts
+ company champion – 20pts
+ terminator honours - 15pts
+ power fist – 15pts
tot: 125pts

HQ tot: 241pts

Elites

Terminator squad – 5x40 = 200
2 chain fists – 2x5 = 10
1 assault cannon – 20ps
1 heavy flamer – 10pts
Tot: 240pts

Dreadnaught – 105pts
Heavy flamer – 10pts
Tot: 115pts

Elites tot: 355pts

Troops

Tactical squad – 5x15 = 75pts
1 missile launcher = 10pts
1 flamer = 6pts
tot: 91pts

Tactical squad – 5x15 = 75pts
1 multi-melta + 10pts
tot: 85pts

Troops tot: 176pts

Fast attack

Assault squad – 5x22 = 110pts
1 plasma pistol + 5pts
tot: 115pts

Fast attack tot: 115pts

All tot: 887pts

Tacksam för svar!

//BaraOrd
Citera
2007-11-30, 16:55
Medlem
Vart köper ni era Warhammer?

Toskala
Citera
2007-11-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala

Toskala

Ehh.. köper?
De gånger jag faktiskt betalar för mina gubbar så gör jag det i Warhammer-butiken, Games Workshop på kavallerigatan tror jag.
Annars älskar jag att snuva SF-bokhandeln på pengar. Praoade där en gång i tiden. Sämre bemötande får man leta efter.

www.gamemaniacs.se är dock en bra sajt, snabba leveranser och enkla betalningar.

//BaraOrd
Citera
2007-11-30, 18:50
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala

Toskala
Games Workshop fungerar prima för mig
Köpte en sjuhelvetes massa wiid elfs från deras onlinestorw för kanske en två veckor sedan, fic dem efter en 3 dagar ungefär.
Citera
2007-12-01, 00:32
Medlem
Mr.Puddys avatar
www.figurspel.se - Billigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in