Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-11-25, 15:59
Medlem
Matchens avatar
Hej!

Jag har precis köpt mej en HTPC-låda och stoppat ner allt i den. Lådan är en sådan här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319268.

Som ni ser så sitter där en VFD-skärm och en volymkontroll på lådan, samt att det följer med en fjärrkontroll.

Problemet är att jag inte får något utav det att funka som jag vill! Skärmen bara visar klockan hela tiden, och jag antar att den klarar av annat skoj. Volymkontrollen funkar inte alls.

På fjärren funkar vissa saker; jag kan använda pilknapparna till att flytta tex textmarkören, jag kan använda OK-knappen till att trycka OK med och jag kan använda siffrorna till att skriva siffror och "SMS-bokstäver" med. Men jag kan inte använda Play, Pause och de andra sådana knapparna, dvs de knapparna jag har nytta av.

Jag har installerat de program som följde med lådan, men själva drivrutinerna har windows själv hittat i genom Windows Update.

Jag har också fått upp 4(!) nya flyttbara diskar i Den här datorn. Har det något att göra med kortläsare och USB i fronten?

Jag har fö WinXP.

Det hade varit jättetrevligt med lite hjälp med det här, så jag kan använda alla roliga grejer med min nya låda.
Citera
2007-11-25, 18:20
Medlem
Matchens avatar
Uppdatering:

Har suttit i snart en timme och laddat ner de nyaste drivrutinerna till IR-mottagaren.

Har även försökt programera den jävla fjärrkontrollen med det med följande programmet, men det har varit totalt resultatlöst!

Måste jag ha MCE?

Edit: Den snackar nått ibland om att jag inte har den förvalda Sony-fjärren ansluten. Men jag har inte fått någon Sony-fjärrkontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in