Självklart är det hans jobb.
I dagens Sverige så är det likhetstecken mellan politisk korrekthet och politisk neutralitet.
Sedan kan man tycka vad man vill om det.
Kungen är inte PK, han försöker ta avstånd ifrån politik. Och nu gör han idioti att involvera sig i LO. LO som är lika neutrala som en arbetslös alkoholist.
Errata; det är ju hela 34 år "Tjabo" har prytt den av Gud givna tronen. Desto större anledning att mäjestätets rådgivare börjar intressera sig för samhällsfrågor .
Kungen är inte PK, han försöker ta avstånd ifrån politik. Och nu gör han idioti att involvera sig i LO. LO som är lika neutrala som en arbetslös alkoholist.
LO som är lika neutrala som en arbetslös alkoholist.
Nu ska jag inte påstå att jag lägger min tillit för mycket på wikipedia men det låter onekligen oneutralt...
Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia - LO
LO stöder dock fortfarande socialdemokraterna ekonomiskt genom att skänka sex kronor per medlem och år. Därutöver så skänker LO centralt sex miljoner årligen. LO stöder även Socialdemokraterna med arbetskraft
Citat:
Socialdemokraternas ungdomsförbund SSU är också LO:s ungdomsförbund. Intimt samarbete med kurs och kampanjer finns. LO har också en plats i SSU styrelse.
Inressant är att i valrörelsen år 2006 så spenderade LO (för att få folk att rösta på sossarna) sex gånger så mycket pengar per väljare som George Bush' kampanj kostade per väljare i det senaste presidentvalet.