2007-11-22, 17:28
Medlem
Varför visas alla aktiva användare på förstasidan av forumet?
Det blir gigantiska mängder data. Kollade precis hur stor sidan är och den var, utan bilder, 220kb! Detta blir ju mer än 1 MB på 5 användare!

Galet?
Citera
2007-11-22, 17:44
Moderator
vfs avatar
Den funktionen var borta ett tag men är nu tillbaka och jag märker
inga nackdelar med det.
Citera
2007-11-22, 18:27
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Den funktionen var borta ett tag men är nu tillbaka och jag märker inga nackdelar med det.
Självklart gör du inte det, det är ju din uppgift som moderator att käfta emot medlemmars synpunkter.

TS listade ju precis en nackdel, bortkastad bandbredd och datorkraft som kunde användas till mer efterfrågade funktioner.
T.ex. det här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=427312
Citera
2007-11-22, 18:39
Medlem
herons avatar
12kb med 1224 inloggade användare, för den utskrivna datan. Tycker inte det är så mycket att spara in. Den lilla kraft det tar att hämta den ur databasen lär inte spela någon större roll heller.
Citera
2007-11-22, 19:08
Bannlyst
Ifall man använder en lite äldre dator kan det bli problem när man skall scrolla och råkar hamna i det enorma användarnamnsfältet. Sidan tar dessutom längre tid att ladda om man inte har snabbt bredband, utan som jag använder ett trådlöst modem. En helt onödig funktion.
Citera
2007-11-22, 19:35
Medlem
herons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Ifall man använder en lite äldre dator kan det bli problem när man skall scrolla och råkar hamna i det enorma användarnamnsfältet. Sidan tar dessutom längre tid att ladda om man inte har snabbt bredband, utan som jag använder ett trådlöst modem. En helt onödig funktion.

Håller helt med om att funktionen är onödig.
Citera
2007-11-22, 19:42
Medlem
ischs avatar
Ser inte heller något mervärde i att ha den på förstasidan. Har svårt att tänka mig att folk verkligen läser vilka som är online. Hade man kunnat minimera den (och kaske även forumsdelar) så hade det varit kalas.
Citera
2007-11-22, 19:47
Medlem
Hoegbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Ser inte heller något mervärde i att ha den på förstasidan. Har svårt att tänka mig att folk verkligen läser vilka som är online. Hade man kunnat minimera den (och kaske även forumsdelar) så hade det varit kalas.

Men man kan ju minimera den. Klicka bara på den lilla röda ikonen i rutans övre högra hörn.
Citera
2007-11-22, 20:20
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg
Men man kan ju minimera den. Klicka bara på den lilla röda ikonen i rutans övre högra hörn.
Det kan vara svårt att se sarkasm i text, men i detta fallet lyste den väl ändå igenom rätt starkt?
Citera
2007-11-22, 20:34
Medlem
ischs avatar
Citat:

Tack för din hjälp
Citera
2007-11-22, 20:40
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Är den inställningen sessionsbeständig?
Citera
2007-11-22, 20:52
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Är den inställningen sessionsbeständig?
Jag stängde ner vissa forumsdelar för säkert ett år sen, och dom är fortfarande nerstängda.
Edit: Inställningarna hör till kontot, inte till datorn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in