Varför visas alla aktiva användare på förstasidan av forumet?
Det blir gigantiska mängder data. Kollade precis hur stor sidan är och den var, utan bilder, 220kb! Detta blir ju mer än 1 MB på 5 användare!
12kb med 1224 inloggade användare, för den utskrivna datan. Tycker inte det är så mycket att spara in. Den lilla kraft det tar att hämta den ur databasen lär inte spela någon större roll heller.
Ifall man använder en lite äldre dator kan det bli problem när man skall scrolla och råkar hamna i det enorma användarnamnsfältet. Sidan tar dessutom längre tid att ladda om man inte har snabbt bredband, utan som jag använder ett trådlöst modem. En helt onödig funktion.
Ifall man använder en lite äldre dator kan det bli problem när man skall scrolla och råkar hamna i det enorma användarnamnsfältet. Sidan tar dessutom längre tid att ladda om man inte har snabbt bredband, utan som jag använder ett trådlöst modem. En helt onödig funktion.
Ser inte heller något mervärde i att ha den på förstasidan. Har svårt att tänka mig att folk verkligen läser vilka som är online. Hade man kunnat minimera den (och kaske även forumsdelar) så hade det varit kalas.
Ser inte heller något mervärde i att ha den på förstasidan. Har svårt att tänka mig att folk verkligen läser vilka som är online. Hade man kunnat minimera den (och kaske även forumsdelar) så hade det varit kalas.
Men man kan ju minimera den. Klicka bara på den lilla röda ikonen i rutans övre högra hörn.