2007-11-21, 18:39
Medlem
The Dudes avatar
Tänkte höra om någon vet ifall det går att "väcka" min MBP med hjälp av Apples nya BT-tgb? Alltså med datorn avstängd och ihopfälld.
Citera
2007-11-21, 19:44
Medlem
ceziums avatar
Med tanke på att du säger att datorn är avstängd så borde det vara helt omöjligt eftersom den inte lyssnar på tangentbordet. Om du menar när den sover(lampan där fram "andas") så kanske det funkar, har inte testat det.
Citera
2007-11-21, 21:34
Medlem
The Dudes avatar
Ok.. det borde jag ju ha tänkt på iofs
Har du möjlighet att testa?

Citat:
Ursprungligen postat av cezium
Med tanke på att du säger att datorn är avstängd så borde det vara helt omöjligt eftersom den inte lyssnar på tangentbordet. Om du menar när den sover(lampan där fram "andas") så kanske det funkar, har inte testat det.
Citera
2007-11-21, 23:03
Medlem
Funkar utmärkt att väcka min MacBook (ej pro) med hjälp av bluetoothtangentbord när den är i vila med locket stängt och jag har den kopplad till tv'n. Så det borde ju gå med MacBook Pro också.
Citera
2007-11-22, 14:12
Medlem
Zawamuras avatar
Det går, gå in under Systeminställningar > Tangentbord & Mus > Bluetooth > kryssa i "Tillåt bluetooth-enheter att väcka datorn" .
Citera
2007-11-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zawamura
Det går, gå in under Systeminställningar > Tangentbord & Mus > Bluetooth > kryssa i "Tillåt bluetooth-enheter att väcka datorn" .

Ah, schysst. Har alltid undrat över om man kan fixa det =)
Citera
2007-11-22, 18:23
Medlem
The Dudes avatar
Härligt!
Nu kan man beställa ett BT-bord!

Citat:
Ursprungligen postat av Zawamura
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in