2007-11-16, 19:27
Medlem
PetiteMois avatar
Hmmm

När hon kommer hem ligger det ett kuvert med hennes namn skrivet på, på någon plats som hon garanterat kommer se. I kuvertet står en instruktion om att hon ska sätta på sig något fint och att en förbeställd taxi hämtar henne om xx minuter. Där finns också ett champagneglas med en instruktion om att drycken finns kyld och ska avnjutas samtidigt som hon gör sig i ordning. Bredvid champagnen finns även några snittar eller annat gott att avnjuta till.

Taxin (som är förbetalad) för henne till en restaurang där hon får presentera sig och blir förd till ett bord. Kyparen kommer strax fram med en flaska champagne och två glas - hon blir serverad lite skumpa och får en hälsning om att sällskapet är lite försenat. Strax därefter kommer kyparen fram med ett silverfat på vilket en ask ligger och hon blir ombedd att ta asken och öppna. I samma stund som hon öppnar asken träder du fram och sätter dig på knä och frågar om hon vill göra dig den äran att bli din fru.

Lycka till!
Citera
2007-11-16, 23:19
Medlem
poojks avatar
närmsta pizzeria inbakad i en calzone ;O
Citera
2007-11-16, 23:24
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetiteMoi
När hon kommer hem ligger det ett kuvert med hennes namn skrivet på, på någon plats som hon garanterat kommer se. I kuvertet står en instruktion om att hon ska sätta på sig något fint och att en förbeställd taxi hämtar henne om xx minuter. Där finns också ett champagneglas med en instruktion om att drycken finns kyld och ska avnjutas samtidigt som hon gör sig i ordning. Bredvid champagnen finns även några snittar eller annat gott att avnjuta till.

Taxin (som är förbetalad) för henne till en restaurang där hon får presentera sig och blir förd till ett bord. Kyparen kommer strax fram med en flaska champagne och två glas - hon blir serverad lite skumpa och får en hälsning om att sällskapet är lite försenat. Strax därefter kommer kyparen fram med ett silverfat på vilket en ask ligger och hon blir ombedd att ta asken och öppna. I samma stund som hon öppnar asken träder du fram och sätter dig på knä och frågar om hon vill göra dig den äran att bli din fru.

Lycka till!

Hej valfri hollywood film.

Gäsp. booooooring!
Citera
2007-11-16, 23:32
Medlem
barkeepers avatar
Tankte fria i januari.

Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Lite för många frågor återstår för att kunna ge ett vettigt svar. När, var och hur har du tänkt fria?

Hemma, eller i stugan pa fjallet, med hemlagad mat.
Citera
2007-11-16, 23:33
Medlem
barkeepers avatar
Haha...

Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Gör något som ingen annan har gjort förut vid ett frieri:

Bjud på falukorv & makaroner.

Där har du din eftersökta "edge"!

..faktiskt ingen dum ide...men an en gang, vet inte om det ar sa lyckat med sadan humor..
Citera
2007-11-17, 00:39
Medlem
quaertys avatar
Du verkar inte helt seriös med dina frierier. Du har alltid givit
ett gott intryck tidigare...men nu? Nja...
Citera
2007-11-17, 05:52
Medlem
buffalos avatar
Göm ringen i en bägare mjukglass från Donken.
Citera
2007-11-17, 12:15
Medlem
barkeepers avatar
Inte serios?

Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Du verkar inte helt seriös med dina frierier. Du har alltid givit
ett gott intryck tidigare...men nu? Nja...

Hur menar du da?
Citera
2007-11-17, 12:38
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Hur menar du da?
Satt faktiskt och funderade på detsamma. Har läst igenom tråden flera gånger och inte hittat något bra svar. Ett typiskt fredagsinlägg efter allt för många pilsner. När jag skrev det hade jag säkert någon fiffig anledning. Ber om ursäkt, det var bara dumt.
Citera
2007-11-17, 13:31
Medlem
w84funs avatar
Jag tycker du ska anpassa frieri och mat efter miljön. Om du friar i stugan så bör maten vara mer rustik med vilt och hemma kan du laga finsmakarmeny med hummer t.ex. Själva frieriet kan du väl göra ute, högt på en bergstopp eller framför brasan när ni är i rätt stämning. Hemma är det lite svårare att komma på något speciellt. Eftersom du tänkt fria efter nyår föreslår jag att du köper lite raketer som du senare under kvällen kan smälla av som överraskning för din blivande fru. Ett sådant frieri skulle jag gilla.
Citera
2007-11-17, 14:59
Medlem
barkeepers avatar
For sent...

Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Satt faktiskt och funderade på detsamma. Har läst igenom tråden flera gånger och inte hittat något bra svar. Ett typiskt fredagsinlägg efter allt för många pilsner. När jag skrev det hade jag säkert någon fiffig anledning. Ber om ursäkt, det var bara dumt.
...jag har redan brutit forhallandet med henne, tankte mycket pa det du sa och tror att du kanske hade ratt...
Citera
2007-11-17, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
...jag har redan brutit forhallandet med henne, tankte mycket pa det du sa och tror att du kanske hade ratt...
Så indirekt är alltså quaerty erat ofödde barns mördare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in