2007-11-15, 17:13
  #1
Medlem
Tjenare!

Läget är så att jag ska investera ca 100 000 SEK i aktier under ca 1 månad. Målet är att få högsta procentuella avkastning som möjligt. Jag får bara köpa aktier på Small, Mid och Large-cap.
Min tanke är 'Bära eller brista', dvs investera i högriskaktier.

Min fråga blir således; I vilka aktier ska jag investera för att lyckas bäst med denna uppgift?

Det är fiktiva pengar det handlar om, så spelar ingen roll om jag förlorar allt.

Tacksam för hjälp !
Citera
2007-11-15, 21:14
  #2
Medlem
Bobby Knights avatar
Impact Coatings: har patent på ersättningsmaterial för guld i bla elektriska sammanhang, de äger patenten tillsammans med ABB. De säljer även beläggningsmaskiner för materialet. En mobiltillverkare har godkänt materialet och ett tillkännagivade väntas inom kort vilket kan få stora effekter på kursen. Det är köpläge nu tycker jag, för 1 vecka sedan låg kursen i 100. Jag skulle gå in med om inte allt kapital så iaf en bit i taget. Med tanke på hur störd börsen är just nu kan den ju gå ner mer.
Citera
2007-11-15, 21:29
  #3
Medlem
Köp nåt bolag som skall rapportera någonting. Har du tur överraskar de positivt=)
Citera
2007-11-15, 21:37
  #4
Medlem
pysokats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undertoone
... Jag får bara köpa aktier på Small, Mid och Large-cap. ...


Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Impact Coatings: har patent på ersättningsmaterial för guld i bla elektriska sammanhang, de äger patenten tillsammans med ABB. De säljer även beläggningsmaskiner för materialet. En mobiltillverkare har godkänt materialet och ett tillkännagivade väntas inom kort vilket kan få stora effekter på kursen. Det är köpläge nu tycker jag, för 1 vecka sedan låg kursen i 100. Jag skulle gå in med om inte allt kapital så iaf en bit i taget. Med tanke på hur störd börsen är just nu kan den ju gå ner mer.


Lektion 1:

Bobby Knight, vet du under vilken lista du hittar IMPC?
Citera
2007-11-15, 21:43
  #5
Medlem
pysokats avatar
Precise Biometrics vore ju lite spännande om du kan köpa redan vid öppning imorgon bitti. Handlar själv mest högrisk/mellanrisk på de lite mindre listorna.
Citera
2007-11-15, 22:08
  #6
Medlem
replays avatar
Biophausia kommer med sin delårsrapport imorgon(fredag). Har klättrat sig ner mot stödnivåer på 6.10 och stannade där vid stängning idag. Andra kvartalet såg ruskigt bra ut då försäljningsestimatet låg på 92 miljoner men den faktiska försäljningen hamnade på 137 miljoner(enligt SEB:s siffror). Sedan denna rapport har flera nya patent skrivits och produkter sålts(dem sysslar med läkemedel). Köpläge!
Citera
2007-11-15, 23:22
  #7
Medlem
Aktiekunskap?
Citera
2007-11-16, 12:21
  #8
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av replay
Biophausia kommer med sin delårsrapport imorgon(fredag). Har klättrat sig ner mot stödnivåer på 6.10 och stannade där vid stängning idag. Andra kvartalet såg ruskigt bra ut då försäljningsestimatet låg på 92 miljoner men den faktiska försäljningen hamnade på 137 miljoner(enligt SEB:s siffror). Sedan denna rapport har flera nya patent skrivits och produkter sålts(dem sysslar med läkemedel). Köpläge!

Biophausia -12% än så länge
Citera
2007-11-16, 12:21
  #9
Medlem
Om du köper trisslotter kan du potentiellt få sanslöst hög procentuell avkastning. Dock finns det ju någonting som kallas "risk".
Citera
2007-11-16, 12:26
  #10
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Biophausia -12% än så länge

-12,2 nu. Har ofta hackat på folk som tror på det här snacket om att specka på rapport. Synd att jag missade detta tillfälle igår.

För folk som inte har insider-info (vilket väl är 99,99999% av investerarna), är sannolikheten att de får rätt i sina gissningar 50 % (bortsett från sannolikheten att aktiekursen förblir oförändrad). Ni vet inget som marknaden inte vet. Och det som marknaden vet är redan diskonterat i kursen. Punkt slut.
Citera
2007-11-16, 12:43
  #11
Medlem
SandaPandans avatar
jag köpte in mig på biophausia när den låg på 6,15 igår, och sålde för 6,40 idag.. funderar på att köpa in mig igen nu när den står på typ 5,40.. vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in