2007-11-14, 15:00
Medlem
NOiDs avatar
Hej!

När jag försöker gå in på fb via firefox så står det serverunderhåll som det ju brukar göra ibland. MEn när jag inte kommit in på ca 1½ vecka och undrade vad ni höll på med så provadejag gå in med explorer och det fungerade prefekt ... förklara?
Citera
2007-11-14, 15:04
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOiD
Hej!

När jag försöker gå in på fb via firefox så står det serverunderhåll som det ju brukar göra ibland. MEn när jag inte kommit in på ca 1½ vecka och undrade vad ni höll på med så provadejag gå in med explorer och det fungerade prefekt ... förklara?

rensa dina kakor/cache så funkar det fint.
Citera
2007-11-14, 15:42
Medlem
gefys avatar
Står även om det i "bugg"-tråden
http://www.flashback.org/showthread.php?t=254799
Citera
2007-11-14, 15:51
Medlem
Lånar den här tråden lite.

Eftersom så otroligt många inte verkar läsa inne i den här forumsdelen och då går miste om information om t.ex. serverunderhåll och liknande då FB är nedstängt och sedermera skapas det en miljon trådar om varför just dom inte kommit in och vad det är för fel på FB osv osv.

Skulle man inte kunna tänka sig att det vid tillfällen då "viktig" info delas ut att man skickar ett mass-PM till alla så slipper vi kanske en del svammel härinne sedan?
Citera
2007-11-14, 16:01
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden

Eftersom så otroligt många inte verkar läsa inne i den här forumsdelen och då går miste om information om t.ex. serverunderhåll och liknande då FB är nedstängt och sedermera skapas det en miljon trådar om varför just dom inte kommit in och vad det är för fel på FB osv osv.

Skulle man inte kunna tänka sig att det vid tillfällen då "viktig" info delas ut att man skickar ett mass-PM till alla så slipper vi kanske en del svammel härinne sedan?

Och att skylten om serverunderhåll innehöll lite mer fakta för de som aldrig går in under detta delforum och läser. Hur länge uppehållet beräknas vara (datum och klockslag), vilka problem som kan uppstår när sidan är uppe igen, hur man rensar cachen etc
Citera
2007-11-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Och att skylten om serverunderhåll innehöll lite mer fakta för de som aldrig går in under detta delforum och läser. Hur länge uppehållet beräknas vara (datum och klockslag), vilka problem som kan uppstår när sidan är uppe igen, hur man rensar cachen etc

Jag instämmer
Citera
2007-11-14, 16:57
Medlem
OrgaZms avatar
Fy satan vad irriterande! Har inte kommit längre än till den tråkiga serverunderhåll-skylten sen förra veckan...fram till idag då jag testade via en web-proxy.
Citera
2007-11-14, 18:02
Medlem
NOiDs avatar
mkay. kakorna ryker väl då! tackar för svar
Citera
2007-11-14, 18:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden

Ingen dum ide. Undrar om det är genomförbart?
Citera
2007-11-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ingen dum ide. Undrar om det är genomförbart?

Kolla gärna upp det med dom andra i Outlaw och återkom med ett svar.

Tror nog det skulle kunna lätta lite på trycket på trådar med självklara och redan besvarade frågor härinne i alla fall.
Citera
2007-11-15, 10:37
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Eller/och att det står högst upp på forum-sidan. http://www.flashback.org/
Citera
2007-11-15, 10:55
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Eller/och att det står högst upp på forum-sidan. http://www.flashback.org/

Ja, vad smart, för du menar väl där katten härskar nu högst upp Det kan t ex vara en rullande text så man lägger märke till att det står nåt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in