Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-14, 01:59
Medlem
Jag har haft stora problem med min nya dator. Den fungerade klockrent i cirka 3 månader men sen helt plötsligt började den hänga sig, rejäla häng där enda chansen var att starta om på knappen. Ibland fungerar det i 2 dagar och sen kan det hänga sig flera gånger per dag och ibland under uppstarten. Det är inte när jag gör något speciellt som den hänger sig utan det är helt random.

Mitt första försök att rätta till det var att ominstallera Vista. Men det hängde sig hela tiden under installationen så då testade jag med XP. Jag lyckades få in XP efter 3 försök och datorn fungerade i 3-4 dagar och sen samma problem igen.

Någon som har några tips på hur jag kan få ordning på burken?
Citera
2007-11-14, 12:43
Medlem
Themelois avatar
jag känner till den där problemet, fick samma problem! Det är tyvär hårdisken som börjar gå sönder och jag vet att din data är ny men det var min också när den strulade sådär.
Citera
2007-11-14, 12:45
Medlem
HATs avatar
Det behöver inte alls vara hårddisken. Jag har haft liknande problem och i mitt fall var det moderkortet som hade ballat ur.
Citera
2007-11-14, 12:52
Medlem
kapten zooms avatar
låter det någonting ifrån hårddisken när datorn hänger sig? 'knäppande' ljud? isånnafall kan jag garantera att det är din hdd som ligger på dödsbädden. om inte så kan det mycket väl vara som HAT säger, att moderkortet inte mår bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in