2024-08-24, 03:09
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag antar att dessa meddelanden du har på Flashback är att du chattar/kommunicerar med andra användare? Varför kan du inte kommunicera med dem genom andra plattformar där det inte finns någon begränsing?
Vi har inte den frihet där som här.
Citera
2024-08-24, 04:31
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Vi har inte den frihet där som här.

Vad menar du? Tjänster som Signal och imessage är krypterade ju? Flashback samlar in mer data om dig än dessa tjänster gör. Se den tråd jag startade tidigare i år om alla trackers Flashback kör.
Citera
2024-08-24, 06:58
Medlem
DyngSmElls avatar
Printa dina PM till en pdf eller ta prints, spara på valfritt ställe tex Google Drive.
Citera
2024-08-24, 14:04
Medlem
Det här är ett problem som jag också råkat ut för: när man har varit på Flashback i flera år (nästan ett årtionde för min del) så samlar man på sig en del PM-konversationer och meddelanden som man gärna vill behålla, därför att de var belysande eller för att de innehåller länkar som man inser skulle vara nästan omöjliga att gräva fram på nytt om man tappar bort dem (typ, många år gamsla tidningsartiklar och blogginlägg, bilder osv) .

Jag gallrar löpande bort meddelanden men ligger ändå ständigt ganska nära 500-gränsen, och har f n inget "extrakonto" med möjlighet att tanka över hundra meddelanden dit (tänker dock starta upp ett). Många forum jag har varit på, som bygger på vBulletin (ett program som vad jag förstår också utgör en del av basen för Flashbacks forum-design) har haft möjligheten att istället tanka hem hela innehållet i användarens PM-system till hårddsiken, antingen som en ren textfil eller som HTMl/XML. När man gjort det har man alltså en kopia på samtliga meddelanden på sin hemmadisk (med länkar och formatering intakta), och kan lugnt röja undan en del meddelande för att få plats i Inboxen här på FB. Och till skillnad från att copy-pasta meddelandena ett och ett, så går en sådan nerladdning av hela systemet på typ högst 10 sekunder.

Det vore en mycket välkommen lösning att ha det så. Om det handlar om integritetshänsyn kan man ju kombinera det med att tillgången till PM-systemet skyddas med ett extra lösenord, som användaren måste sätta själv - på det sättet skulle man göra det ännu svårare att hacka eller så.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-08-24 kl. 14:06.
Citera
2024-08-24, 20:31
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in