Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-07, 23:44
Medlem
Hej!

Jag har en bärbar dator från IBM Thinkpad T60 för att vara mer exakt. Jag har ett litet störande problem som kommer och går. Ibland när jag startar upp datorn så kan jag inte skriva något, musen osv funkar men inte targentbordet. Startar jag om datorn så funkar de oftast, ibland kan jag skriva lösenordet när jag loggar in men sen kan jag inte skriva mer då får jag starta om för det ska funka. Det är inget fel på mitt targentbord för min polare har haft samma problem. Någon som vet hur man löser detta eller haft samma problem?
Citera
2007-11-08, 06:55
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louidiamond
Hej!

Jag har en bärbar dator från IBM Thinkpad T60 för att vara mer exakt. Jag har ett litet störande problem som kommer och går. Ibland när jag startar upp datorn så kan jag inte skriva något, musen osv funkar men inte targentbordet. Startar jag om datorn så funkar de oftast, ibland kan jag skriva lösenordet när jag loggar in men sen kan jag inte skriva mer då får jag starta om för det ska funka. Det är inget fel på mitt targentbord för min polare har haft samma problem. Någon som vet hur man löser detta eller haft samma problem?

Om din polare nu har haft samma problem då måste det betyda att han har löst det då han "haft" samma problem. Kan inte då han förklara hur han löste problemet?

Jag vet tyvärr inte vad det kan vara för fel
Citera
2007-11-08, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louidiamond
Hej!

Kika efter om du hittar hjälp här.

Support
Citera
2007-11-08, 18:33
Medlem
hakds avatar
På många moderkort så finns det en meny i bios som lyder ungeför:

Get keboard support from bios/system
Get mouse support from bios/system

kolla att båda står på system och inte på bios..

skulle du sen senare installera om datorn så måste du ställe tillbaks detta annars så går det inte trycka när det står "tryck på valfri tangent för att fortsätta"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in