Citat:
Ursprungligen postat av Scimitar
Väldigt mycket om prat om demokrati i din tramsfråga! Det hela handlar inte om demokrati, det handlar om moral! Och ja, det är fullständigt moraliskt riktigt att vägra nazistiskt mördarpack från att få en samhällsposition där de kan ställa till med ännu mer skada för vanliga, normala medborgare!
Hade du bemödat dig med att läsa tråden så hade du sluppit framstå som en idiot!
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Är det lämpligt att en person som står för något såpass odemokratiskt som nazismen ska inneha en sån position där han har makt över människors liv och hälsa? En läkare har stora möjligheter att missbruka sin yrkesroll på ett sätt som påverkar folk mycket negativt. Lika lite som vi bör ha poliser, militärer, åklagare, domare eller lärare som är nazister. Lika lite platsar den här killen.
Varvid jag frågade:
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Så i dina ögon är det demokratiskt att sålla bort människor som står för sin demokratiska rätt att hysa vilka åsikter de vill bara för att deras åsikter anses odemokratiska?
Ett synnerligen odemokratiskt resonemang skulle jag vilja säga!

Klarnar bilden nu, eller står hissen fortfarande still?
Din moral skiter jag i, det är tack och lov inte upp till dig att sätta dig till doms över andra människor annat än i pojkrummet och det skall vi uppenbarligen vara glada för!
Har han avtjänat sitt straff så har han samma rättigheter som alla andra i sverige, passar inte det så kan du ju flytta till mellanöstern någonstans där man delar ut moralstraff, alternativt ändra lagen här hemma!